رمز موفقیت در کنکور از نگاه دو رتبه برتر کردستانی

رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری در استان کردستان از دلایل اصلی موفقیت خود در کنکور سراسری را همراهی والدین، توکل برخدا و تلاش و پشتکار می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام نفرات برتر و رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش، دو دانش‌آموز کردستانی موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری شدند، در گروه آزمایشی علوم تجربی «دیاکو فاروقی» رتبه هشت و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی «امید کتاب‌اللهی» رتبه پنج کشور را به خود اختصاص دادند.

هر دو دانش‌آموز متولد سال ۱۳۸۴ بودند و والدین آن‌ها دانشگاهی و فرهنگی هستند. این دو دانش‌آموز در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی سنندج تحصیل کرده‌اند.

همراهی والدین، مهم‌ترین عامل برای موفقیت در کنکور

«امید کتاب‌اللهی» رتبه پنج کشور در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، همراهی و حمایت مداوم والدین را از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در موفقیت خود در کنکور سراسری عنوان می‌کند و می‌گوید: والدینم برای موفقیت در کنکور برای من هیچ استرسی و محدودیتی ایجاد نمی‌کردند و همواره من را از نظر مادی و معنوی حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدس می‌زدم رتبه خوبی بیاورم اما تک رقمی نه، ادامه می‌دهد: از سال یازدهم دبیرستان مطالعه برای کنکور را به صورت جدی‌تر دنبال کردم و اوایل روزی سه تا چهار ساعت و این اواخر روزی هفت ساعت درس می‌خواندم.

رتبه پنج کشور در رشته زبان‌های خارجی ادامه می‌دهد: من در رشته ریاضی نیز در کنکور سراسری شرکت کرده‌ام، به احتمال زیاد در رشته کامپیوتر در آینده ادامه تحصیل خواهم داد، چراکه یکی از علایق اصلی من رشته کامپیوتر است.

رمز موفقیت در کنکور از نگاه دو رتبه برتر کردستانی

وی اضافه می‌کند: مهم‌ترین مسئله برای موفقیت یک دانش‌آموز کنکوری به حداقل رساندن استرس و اضطراب است و تلاش برای هدفی که دارند، در ادامه همراهی والدین و ارتباط با افراد برتر کنکوری می‌تواند کمک کننده باشد.

کتاب اللهی تصریح می‌کند: طی یک سال اخیر بعضی از سرگرمی‌ها و تفریحات خود را کمتر کرده بودم، اما هیچوقت به طور کامل سرگرمی و تفریح را کنار نگذاشته‌ام، چراکه وجود سرگرمی برای یک فرد کنکوری، برای رفع خستگی درسی لازم است.

توکل بر خدا، تلاش، پشتکار و حمایت خانواده از عوامل اصلی موفقیت در کنکور است

دیاکو فاروقی، رتبه هشت کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی از استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تصریح می‌کند: توکل بر خدا، تلاش و پشتکار، اعتماد به توانمندی‌های خود و حمایت خانواده از جمله عوامل اصلی موفقیت در کنکور است.

وی اضافه می‌کند: آمادگی من برای کنکور سراسری از پایه دهم تا دوازدهم دبیرستان شکل گرفت و ساعت‌های مطالعه من متغیر بود، اما در نهایت به روزی هشت ساعت هم می‌رسید.

رتبه برتر کنکور سراسری در کردستان ادامه می‌دهد: انتظار داشتم که رتبه خوبی در کنکور کسب کنم، اما حدس نمی‌زدم تک رقمی شوم و این نتیجه برای من بسیار مایه خوشحالی بود.

رمز موفقیت در کنکور از نگاه دو رتبه برتر کردستانی

رشته پزشکی دانشگاه تهران، انتخاب رتبه تک رقمی کنکور تجربی کردستان

وی در مورد هدف و آینده تحصیلی خود، می‌گوید: برای ادامه تحصیلم رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم و در آینده دوست دارم به مردم استان خودم خدمت کنم.

فاروقی در ادامه با اشاره به اینکه از کلاس‌های آنلاین آموزشی هم استفاده کرده است، می‌افزاید: برای موفقیت در هر مسئله‌ای داشتن تلاش و پشتکار، هدف، اعتماد به نفس و نداشتن استرس از مهم‌ترین عوامل است.

به گزارش ایمنا، هر دو این رتبه‌های برتر کنکور موافق دو مرحله‌ای شدن کنکور سراسری بودند و آن را در کاهش استرس دانش‌آموز و بهبود نتیجه بهتر آن مثبت تلقی می‌کردند.

کد خبر 680570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.