صرفه‌جویی چشمگیر انرژی در انگلستان با بزرگ‌ترین پارکینگ خورشیدی

نورث‌آمبرلند در شمال شرقی انگلستان، بزرگ‌ترین پارکینگ خورشیدی این کشور را در خود جا داده که قرار است ذخیره ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار پوندی هزینه را در بخش انرژی به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی از یک پارکینگ بسیار بزرگی در یک محوطه باز در نورث‌آمبرلند رونمایی شده که سایبان‌های آن را پنل‌های خورشیدی در بر گرفته است. مدیران پروژه پیش‌بینی کرده‌اند که تکمیل این پارکینگ خورشیدی به ذخیره سالانه بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار پوند هزینه در بخش انرژی منجر شود که برنامه‌ریزان شهر در نظر دارند از آن برای بهبود خدمات به شهروندان بهره بگیرند. در واقع پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام سایبان‌های پارکینگ از طریق تولید انرژی تجدیدپذیر، نرخ مصرف نیروی شهری را به حداقل خواهد رساند که این امر به سهم خود می‌تواند صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه را به دنبال داشته باشد و مدیران را در افزایش خدمات دیگر به شهروندان یاری کند.

پارکینگ خورشیدی نورث‌آمبرلند

پارکینگ خورشیدی نورث‌آمبرلند علاوه بر فضاهای بسیار برای پارک خودروها، از ۱۲۰ نقطه برای شارژ وسایل نقلیه برقی برخوردار است که نیروی لازم در آن‌ها به‌طور کامل از پنل‌های خورشیدی بام پارکینگ‌ها تأمین می‌شود. معماران پروژه پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش انرژی ذخیره شده ناشی از احداث این پارکینگ در سال بین ۱۰۰ هزار پوند تا ۱۵۰ هزار پوند باشد که اعضای شورای شهر از صرف این هزینه برای افزایش خدمات شهری خبر داده‌اند.

صرفه‌جویی چشمگیر انرژی در انگلستان با بزرگ‌ترین پارکینگ خورشیدی

علاوه بر این، چنین پیش‌بینی شده است که تولید انرژی تجدیدپذیر ناشی از این پارکینگ به کاهش انتشار بیش از ۲۵۰ تن کربن در هر سال منجر شود که این امر به سهم خود، مدیران را در کاهش ۵۰ درصدی تولید گازهای آلاینده تا سال ۲۰۲۵ یاری خواهد کرد. مهم‌تر این‌که برنامه‌ریزان نورث‌آمبرلند توسعه پارکینگ خورشیدی شهر را فرصت ارزشمندی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌دانند و بر این باور هستند که تولید انرژی تجدیدپذیر از این منبع مهم می‌تواند نیاز شهر را به مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش اثرات جزایر گرمایی سهیم باشد.

ویژگی‌های پارکینگ خورشیدی نورث‌آمبرلند

پارکینگ خورشیدی نورث‌آمبرلند یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های نگهداری از وسایل نقلیه در بریتانیا به‌شمار می‌رود که پنل‌های خورشیدی بی‌شماری را با ظرفیت تولید نیروی ۸۰۰ کیلوواتی در بر گرفته، ضمن این‌که ۱۲۰ نقطه را برای شارژ خودروهای الکتریکی نیز در خود جا داده است. علاوه بر این، یک سیستم ذخیره انرژی باطری ۴۰۰ کیلوواتی در این پارکینگ تعبیه شده است که به روش هوشمند مصرف انرژی، انتشار کربن و هزینه‌ها را در تمام طول شبانه‌روز بهینه می‌کند. انرژی تولید شده از این پارکینگ برای تأمین نیروی سازه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال تمام ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز انرژی خود را از پنل‌های خورشیدی نصب شده بر بام آن تأمین می‌کند.

کد خبر 680528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.