رپرتوار «دور عاشقان» فرصتی برای رشد بازیگران تئاتر خیابانی

کارگردان تئاتر خیابانی «خواب آرام» گفت:شرکت در رپرتوار «دور عاشقان» این فرصت را فراهم می‌کند که نمایش‌هایی با موضوعات محرم، عاشورا و آداب و رسوم گذشتگان در این ایام تأثیرگذاری بیشتری را بر روی مخاطب به خصوص نسل جوان، داشته باشد.

ایمان ماندگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نزدیک به چهار سال است در بخش دستیار کارگردان در حوزه تئاتر خیابانی همراه با گروه نمایشی «آسمان هشتم» فعالیت می‌کنم؛ این درحالی است که به دلیل علاقه زیادی که به تئاتر خیابانی داشتم از سال ۱۳۹۵، به‌طور جدی بازیگری را در این حوزه آغاز کردم.

وی افزود: کارگردانی نمایش «خواب آرام» نوشته حسین نصر اصفهانی، اولین فعالیت من در حوزه کارگردانی تئاتر خیابانی است.

کارگردان نمایش «خواب آرام» تاکید کرد: ارتباط چهره به چهره بازیگر تئاتر خیابانی با مخاطب یکی از دلایلی بود که باعث شد در این مسیر قرار بگیرم این در حالی ست که بازیگر می‌تواند در حین اجرای نقش خود، وقتی که تماشاگر سوالی را عنوان می‌کند، بدون بهم خوردن نمایش با درایت و هنرمندی خود، پاسخ سوال مخاطب را بدهد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در رپرتوار «دور عاشقان» این فرصت را فراهم می‌کند که نمایش‌هایی با موضوعات محرم، عاشورا و آداب و رسوم گذشتگان در این ایام تأثیرگذاری بیشتری را بر روی مخاطب به خصوص نسل جوان، داشته باشد.

ماندگاری با بیان اینکه نمایش «خواب آرام» اثری دیالوگ‌محور است، گفت: به این نمایش که در رپرتوار «دور عاشقان» تا دهم شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت، ۱۰ اجرا اختصاص داده شده است که در ارگ جهان‌نما، ضلع جنوبی پل خواجو و گلستان شهدا نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به موضوع تئاتر خیابانی «خواب آرام» تصریح کرد: این نمایش به زندگی شخصی می‌پردازد که در تمام مدت عمر خود فردی خلافکار و کیف‌قاپ بوده است و یک شب که تصمیم می‌گیرد جیب شهروندی را بزند، زیر پرچمی قرار می‌گیرد که بر روی آن جمله «لبیک یا حسین» نوشته شده است، در این زمان شخص سارق تحت تأثیر این پرچم قرار گرفته و آن لحظه به بعد تصمیم می‌گیرد در مسیر امام حسین (ع) گام بردارد.

کارگردان نمایش «خواب آرام» افزود: این نمایش به مخاطب نشان می‌دهد که انسان‌ها هرچقدر که از مسیر اصلی زندگی منحرف شده باشند، راه برگشتی وجود دارد که هر لحظه اراده کنند، می‌توانند ضمن اظهار پشیمانی، در مسیر حق و حقیقت قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه، این نمایش با هنرمندی حسین نصر اصفهانی به عنوان تک بازیگر نمایش، اجرا می‌شود اضافه کرد: متین فلاح‌پور و محمد شریفیان و عسل قاسمی در این نمایش، گروه هنری «آسمان هشتم» را همراهی می‌کنند.

ماندگاری ضمن قدردانی از مجموعه هنر دوست تالار هنر و مرکز تخصصی هنرهای ملی و آئینی شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری اصفهان با نگاه حمایتی از گروه‌های هنری تئاتر خیابانی این فرصت را برای مخاطب ایجاد می‌کند که بدون پرداخت هزینه، تماشاگر نمایشی باشد که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی شده و مخاطب با یک برنامه از پیش تعیین شده در مسیر تردد خود، ناخودآگاه با صحنه‌هایی مواجه می‌شود که توسط بازیگران تئاتر خیابانی اجرا می‌شود.

کد خبر 680492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.