کشف ۳ میلیارد ریال در حساب یک متکدی / طرح ساماندهی متکدیان ادامه دارد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: در ادامه طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر در سال جاری، ۱۵ متکدی جمع‌آوری شدند، از حساب یکی از متکدیان سه میلیارد ریال معادل سیصد میلیون تومان شناسایی شد.

مجتبی خراجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ادامه طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر در سال جاری، عوامل اجرایی شهرداری اراک در عملیاتی مشترک با همکاری دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی، ادارات بهزیستی، کمیته امداد و شبکه بهداشت، ۱۹ متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

وی افزود: از ۱۵ متکدی جمع‌آوری شده، پنج نفر معتاد متجاهر هستند که دو نفر از آن‌ها به زندان معرفی و سه نفر نیز به کمپ ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: ۹ نفر از متکدیان شناسایی شده حرفه‌ای بودند که برای ساماندهی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی افزود: از حساب یکی از متکدیان سه میلیارد ریال معادل سیصد میلیون تومان شناسایی شد.

خراجی ادامه داد: منزل تمام متکدیانی که ساماندهی می‌شوند، توسط نمایندگان دستگاه‌های حمایتی بازدید و افراد نیازمند توسط این نهادها تحت پوشش و حمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در عملیات جمع‌آوری متکدیان یک منزل که برای استعمال مواد مخدر به صورت گروهی استفاده می‌شد شناسایی و کشف شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک از سهروندان درخواست کرد، از هرگونه کمک به این افراد خودداری کنند، چرا که کمک کردن به این افراد باعث ترویج تکدی‌گری در جامعه می‌شود.

اسپند دود کردن، آدامس‌فروشی، شیشه پاک کردن و دست‌فروشی در معابر و طلب پول از مردم یا خواهش و تمنا برای خرید از آن‌ها جزو تکدی‌گری پنهان محسوب و با عاملان برخورد خواهد شد.

کد خبر 680435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.