هشدار پلیس درباره خرید خودروهای کارکرده وارداتی بدون پلاک ملی

رئیس پلیس راهور فراجا نسبت به خرید خودروهای کار کرده وارداتی بدون پلاک ملی هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به مصوبه واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای دست دوم را تصویب و به دولت ابلاغ کرد.

وی افزود: دولت نیز به وزارت صمت ابلاغ کرده است که خودروهای دست دوم وارد شود، اما در حال حاضر ساز و کار آن مشخص نشده است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که در حال حاضر آئین‌نامه‌ای درباره نحوه واردات، تأمین ارز و یا میزان واردات مشخص نشده است، اما عده‌ای سودجو در فضای مجازی اقدام به انتشار فیلم‌هایی از خودروهای موجود در کشورهای حاشیه خلیج فارس و قیمت‌های غیرصحیح می‌کنند.

وی تصریح کرد: سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی شماره تلفن یا دفاتر در تهران و شهرستان‌ها می‌کنند تا متقاضیان برای واریز پول و ثبت سفارش خودرو اقدام کنند، در حالی که آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

سردار هادیانفر اضافه کرد: افراد نباید مبادرت به پیش‌خرید یا واریز وجه ریالی و دلاری به هیچ شخصیت حقوقی اعم از افراد و شرکت‌ها کنند؛ چراکه هیچ یک از خودروهای مذکور تا ابلاغ آئین‌نامه اجرایی آن از سوی دولت، قابلیت شماره‌گذاری را ندارد و از این رو لازم است تا زمان تعیین ضوابط واردات خودرو در هیئت دولت، افراد از خرید و سفارش خودروهای وارداتی دست دوم یا صفر کیلومتر اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا هنگامی که آئین‌نامه و ضوابط مصوبه هیئت وزیران برای واردات خودروهای کارکرده تصویب نشود، افراد هوشیار باشند و فریب سودجویان را نخورند.

کد خبر 680431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.