خنک‌ترین روز تابستان داغ اصفهان ثبت شد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به الگوهای هواشناسی امروز، از خنک‌ترین روز تابستان در سال جاری خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم استقرار جو پایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است؛ بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز جمعه تا اوایل هفته، گاهی افزایش ابر به ویژه در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود و طبق الگوهای هواشناسی امروز خنک‌ترین روز تابستان ۱۴۰۲ استان اصفهان است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز بیشینه دمای هوای شهرستان‌های بادرود، کاشان و مهاباد با ۳۷ درجه سانتی‌گراد، آران و بیدگل و خوروبیابانک با ۳۶ درجه سانتی‌گراد، کلان‌شهر اصفهان، چوپانان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد با ۳۵ درجه سانتی‌گراد، کبوترآباد با ۳۴ درجه سانتی‌گراد، اردستان، برخوار (دولت‌آباد)، فرودگاه اصفهان و ورزنه با ۳۳ درجه سانتی‌گراد، لنجان و نائین با ۳۲ سانتی‌گراد، فلاورجان، گلپایگان، مبارکه، مورچه‌خورت، انارک و نطنز با ۳۱ درجه سانتی‌گراد، دهق، شاهین‌شهر و میمه و شهرضا با ۳۰ درجه سانتی‌گراد، چادگان، خوانسار و دهاقان با ۲۸ درجه سانتی‌گراد، بوئین‌میاندشت و فریدن (داران) با ۲۷ درجه سانتی‌گراد، سمیرم با ۲۶ سانتی‌گراد و فریدون‌شهر با ۲۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مناطق استان هستند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه اصفهان با دمای هشت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 680405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.