وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات / گردوخاک همچنان مهمان کشور است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور و وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف است و تنها بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات غرب و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فردا جوی آرام در کشور برقرار می‌شود و طی امروز و فردا، اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای شش و هفت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است، افزود: اواخر وقت روز جمعه در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان و زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه بیست‌ونهم، علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش رخ می‌دهد، گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. سه روز آینده شرق دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی کلان‌شهر اصفهان طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان اصفهان امروز صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و فردا، صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت جوی بیشتر مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: آسمان مهران فردا، وزش باد و گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و روز جمعه کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: آسمان شلمچه و چذابه طی دو روز آینده صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا در شلمچه به ۴۵ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان می‌رسد. این منطقه در روز جمعه دمای هوای ۴۵ درجه‌ای تا ۳۰ درجه‌ای را تجربه می‌کند.

وی افزود: دمای هوای فردای چذابه در گرم‌ترین زمان ۴۶ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین زمان ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و روز جمعه نیز بیشینه و کمینه دما ۴۷ و۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: آسمان قصر شیرین فردا و روز جمعه صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوای این شهر فردا با بیشترین و کمترین دمای ۴۷ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه با بیشینه و کمینه دمای ۴۶ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی مرز تمرچین پیرانشهر طی فردا و پس‌فردا تصریح کرد: آسمان این منطقه فردا صاف گاهی وزش باد و پس فردا صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود و دما در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان فردا ۳۶ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه ۳۵ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی شهرهای عراق افزود: آسمان نجف فردا و روز جمعه صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوای این شهر فردا به ۴۹ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه به ۴۸ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فردا و روز جمعه آسمان کربلا صاف و گاهی وزش باد خواهد بود. دمای هوای کربلا فردا و روز جمعه به ۴۸ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت جوی کاظمین گفت: آسمان کاظمین فردا و روز جمعه صاف، گاهی وزش باد خواهد بود. فردا بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهر ۴۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه بیشینه دمای هوا ۴۸ و کمینه آن ۳۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی سامرا طی فردا و روز جمعه خاطرنشان کرد: آسمان این شهر فردا صاف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۴۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 680364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.