افزایش تعداد و کاهش هزینه دوچرخه‌های اشتراکی در شهر انگلیسی

مدیران برایتون اند هوو در انگلستان در نظر دارند برای اولین بار ترکیبی از دوچرخه‌های پدالی و الکتریکی را با هدف کاهش هزینه‌های سفر شهروندان و ترویج تردد سبز به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان برایتون به زودی تعداد ۱۰۰ دوچرخه الکتریکی و ۵۰ دوچرخه پدالی را به سامانه اشتراک دوچرخه شهر وارد خواهند کرد، ضمن این‌که در نظر دارند هزینه عبور و مرور از طریق این وسایل نقلیه سبز را برای مردم کاهش دهند به این امید که افراد بیشتری به اتخاذ تردد سبز روی بیاورند. گزارش‌ها حاکی از آن است در حال حاضر شهروندان برایتون اند هوو از ۱۲۵ دوچرخه الکتریکی اشتراکی برای انجام امور روزمره خود یا با هدف سرگرمی بهره می‌گیرند و این در حالی است که نبود مراکز کافی برای اشتراک این دوچرخه‌ها نیاز تمام آن‌ها را برآورده نمی‌کند.

در همین راستا، برنامه‌ریزان شهر ادعا کرده‌اند که ایستگاه‌های بیشتری را نیز برای اشتراک دوچرخه‌ها احداث خواهند کرد تا شهروندان در فاصله‌های نزدیک به منازل خود بتوانند از این وسایل نقلیه سبز بهره ببرند.

ورود دوچرخه‌های پدالی به سامانه اشتراک میکروموبیلیتی‌ها

دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی از سال‌ها قبل در اختیار شهروندان برایتون اند هوو قرار گرفته و این در حالی است که در طرح جدید، برای اولین بار دوچرخه‌های پدالی نیز به سامانه اشتراک میکروموبیلیتی‌ها وارد خواهد شد. شهروندان و حتی گردشگران برایتون اند هوو قادر خواهند بود با پرداخت هزینه‌ای حتی کمتر از یک پوند، بلیتی با اشتراک یک ماهه برای تردد از طریق دوچرخه‌های پدالی شهر تهیه کنند و به طور میانگین روزانه به مدت ۲۳ دقیقه از این وسایل نقلیه سبز بهره بگیرند.

افزایش تعداد و کاهش هزینه دوچرخه‌های اشتراکی در شهر انگلیسی

جالب است بدانید که مدیران شهر ادعا کرده‌اند تا شروع فصل پاییز تعداد دوچرخه‌های اشتراکی شهر را به ۷۸۰ مورد، شامل ۴۶۸ دوچرخه الکتریکی و ۳۱۲ دوچرخه پدالی خواهند رساند تا دسترسی شهروندان را به آن‌ها برای پیمودن مسیرهای کوتاه افزایش دهند به این امید که علاوه بر کمک به سلامت جسمی و روانی مردم، تحقق اهداف صفر انتشار کربن خود را تسهیل کنند. اختصاص فضاهای کافی به پارک دوچرخه‌های اشتراکی در سراسر شهر از دیگر برنامه‌های مدیران به‌حساب می‌آید که به سهم خود می‌تواند گرایش شهروندان را به عبور و مرور از طریق آن‌ها سوق دهد، زیرا همواره نارضایتی مردم به خاطر نبود فضای کافی برای نگهداری امن از دوچرخه‌های اشتراکی در سطح بالایی قرار داشته است.

کد خبر 680360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.