ضرورت معرفی فرهنگ غنی نایین به کودکان و نوجوانان

فرماندار شهرستان نایین گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون نمایشگاه «نایین دیار دیرین» برای الگوبرداری کودکان و نوجوانان و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها براساس آموزه‌های اسلامی و ایرانی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریمی امروز _بیست و پنجم مردادماه_ ضمن بازدید از آثار هنرمندان و نحوه اجرای طرح هویت بر اهمیت حفظ هویت مذهبی، فرهنگی و تاریخی شهرستان و کشور و خودباوری در کودک، نوجوان و جوان تاکید و اظهار کرد: برگزاری این نوع برنامه‌ها برای الگوبرداری در کودکان و نوجوانان و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها بر اساس آموزه‌های اسلامی و ایرانی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: وجود علما، مشاهیر، رجال و اندیشمندان تأثیرگذار که پرورش یافته این خطه پرافتخار هستند و توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور و حتی جهان تأثیرگذار و صاحب نظر باشند، گویای وجود فرهنگ غنی و مردمانی اندیشمند در شهرستان نائین است.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: امروز گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها و شخصیت شاخص شهرستان نائین حضرت آیت‌الله میرزای نایینی (ره) از مهم‌ترین وظایف ما است، در این راستا باید با اجرای برنامه‌های متنوع و در شأن نام نائین و آیت‌الله نایینی، دین خود را به پیشینیان ادا کنیم.

به گزارش ایمنا، استعدادیابی، هدایت و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در همین راستا طرح هویت با هدف برگزاری کارگاه سفال‌گری و نقاشی، طراحی و نقاشی رسم و رسوم و صنایع‌دستی نائین به منظور معرفی آداب و رسوم و آشنایی با میراث ناملموس این شهرستان به مناسبت سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله نایینی (ره) و گرامیداشت روز شهرستان اجرایی و به معرفی شخصیت میرزای نایینی پرداخته شد.

به همین منظور نمایشگاهی از آثار اعضای مرکز با موضوع مشاهیر نائین، بناهای تاریخی، صنایع‌دستی، آداب و رسوم مردم نائین از قدیم‌الایام با موضوع «نائین دیار دیرین» برپا شد و هنرمندان و صاحبان آثار مورد تقدیر مسئولان شهرستان قرار گرفتند.

کد خبر 680323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.