سود شپنا به ۴.۲ میلیارد دلار می‌رسد

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: سود هلدینگ پتروپالایشی شپنا تا سال ۱۴۰۵ به ۴.۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تولید کودهای گوگردی، تولید الکل‌های چرب و رفع ناترازی بنزین از جمله حوزه‌هایی است که پالایشگاه اصفهان در آن ایفای نقش میکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن قدیری امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در سومین نشست خبری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، اظهار کرد: همواره بر تمکززدایی و گریز از بروکراسی بوده‌ایم، بر همین اساس سال گذشته ساختار سازمانی شرکت تغییر کرد و به هلدینگ پتروپالایش اصفهان تبدیل شدیم.

وی افزود: در هر سال ۱۱۴ میلیارد دلار انرژی در کشور هدر می‌رود که می‌توان با صرفه‌جویی آن را در پروژه‌ها استفاده کرد. به دنبال تربیت ۲۰۰ مدیر توانمند تا سال ۱۴۰۵ در مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان هستیم. جهاد تصمیم در پالایشگاه اصفهان انجام شد تا حداکثر سود برای شرکت به دست آید. رشد اقتصادی شرکت بدون این تصمیم‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: چشم‌انداز جسورانه پالایشگاه اصفهان براساس توسعه پایدار و متوازن با هدف تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی تنظیم شده تا بتوان به بالاترین ضریب پیچیدگی در منطقه تا افق ۱۴۰۵ دست یافت.

قدیری اضافه کرد: ۷۰ درصد پروژه‌های هلدینگ در شرکت‌های تابعه و ۳۰ درصد آن در مجموعه پالایشگاه اصفهان در حال انجام است. زیرساخت‌های پالایشگاه اصفهان وچارت‌ها نیازمند اصلاح بود. فرایند بزرگی برای ارتقا زیرساخت‌های قدیمی پالایشگاه ایجاد شده است تا براساس آن در افق ۱۴۰۵ به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی ادامه داد: احداث واحد RHU، احداث واحد RFCC پالایشی، احداث واحد KHT، احداث بازیابی گاز LPG از گازهای خروجی واحد آیزومریزاسیون و احداث تصفیه گازوئیل DHT از جمله پروژه‌های کیفی است که در دستور کار است.

کاهش مصرف آب پالایشگاه تا ۷۵ درصد

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ۲۳ پروژه در حوزه آب برای رفع مشکل کمبود آب پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت که براساس آن مصرف آب پالایشگاه تا نیمه سال آینده ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. اکنون در حال نصب تصفیه‌خانه در شاهین‌شهر هستیم که آب سیاه را کاملاً تصفیه کرده و به پالایشگاه تحویل می‌دهد. همچنین مصرف آب در فصل سرد کاهش یافته و آب‌های تصفیه شده در مخازن استراتژیک پالایشگاه ذخیره‌سازی خواهد شد.

قدیری اضافه کرد: قرار است مخازن پالایشگاه به مخازن استان اصفهان متصل شود. انتقال آب از خلیج فارس نیز در دستور کار بوده و ۲۰ میلیون متر مکعب آب تا نیمه اول سال آینده به پالایشگاه اصفهان می‌رسد. همچنین در حال نصب سه واحد HERO و CCRO هستیم که آب‌های مصرفی پالایشگاه را تصفیه کرده و مجدداً وارد سیستم می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: اکنون در حال نصب نرم‌افزار ERP و SAP آلمان در پالایشگاه هستیم که همه فعالیت‌های موجود را مکانیزه خواهد کرد. فرآیندها با اجرای این نرم‌افزار شاخص‌محور شده و می‌توان آن را براساس کیفیت کنترل کرد. با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های این نرم‌افزار، نقشه استراتژیک پالایشگاه اصفهان تدوین خواهد شد.

تولید ۴۰۰ هزار بشکه بنزین در پالایشگاه اصفهان

قدیری اضافه کرد: تولید بنزین پالایشگاه اصفهان اکنون به ۴۰۰ هزار بشکه و ۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده است. پروژه RFCC منجر به افزایش ۷.۹ میلیون لیتر در روز بنزین خواهد شد. پالایشگاه اصفهان می‌تواند در رفع ناتراژی بنزین کشور ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: در پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۴، ۱۲ محصول استراتژیک از گوگرد تولید خواهیم کرد که شامل انواع کودهای گوگردی بوده و هرسال ۱۰ همت درآمد ایجاد خواهد کرد. این مجموعه در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۵ و تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی به دنبال رساندن ضریب پیچیدگی به ۱۲.۶ هستیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: سود هلدینگ پتروپالایشی شپنا تا سال ۱۴۰۵ به ۴.۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تولید کودهای گوگردی، تولید الکل‌های چرب و رفع ناترازی بنزین از جمله حوزه‌هایی است که پالایشگاه اصفهان در آن ایفای نقش می‌کند.

قدیری اضافه کرد: بزرگترین چالش ما پرورش نیروی انسانی بوده که به دنبال رفع آن نیز هستیم. همه مشعل‌های پالایشگاه اصفهان به آنالایزر آنلاین محیط زیست متصل است.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه‌های حوزه آب نیاز پالایشگاه اصفهان به آب شهری کاهش خواهد یافت و از زاینده‌رود و یا درچه هیچ آبی در پالایشگاه مصرف نخواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: به دنبال تولید محصولاتی هستیم که سودآوری بیشتری داشته باشد. در زمان شروع فعالیت، پالایشگاه اصفهان ضررده بود اما با مدیریتی که انجام شد حاشیه سود شرکت به ۱۱ درصد رسیده است.

قدیری اضافه کرد: همه بنزین تولید پالایشگاه اصفهان استاندارد یورو ۵ دارد.

کد خبر 680302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.