باید در تحقیقات «دین‌محوری» و «میدانی بودن» کنار هم قرار بگیرند

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان گفت: پژوهش‌های حوزه علمیه دین‌محور و دانشگاه میدانی و محصول تجربیات جامعه است که باید این دو مورد کنار هم قرار بگیرد زیرا هرکدام بدون دیگری ناقص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط امروز_چهارشنبه بیست و پنجم مردادماه_ در آئین افتتاح پژوهشکده مشترک میان پژوهشگاه قوه قضائیه، دانشگاه اصفهان، دادگستری و حوزه علمیه استان اصفهان اظهار کرد: این جلسه به‌عنوان شروع فعالیت علمی است که برکاتی را برای شهر و کشور ما خواهد داشت و به‌عنوان یکی از نمادهای وحدت حوزه و دانشگاه است که جامعه نیز از ارتباط این دو مرکز منتفع می‌شود.

با تاکید بر اینکه پژوهش باید ثمر عملی و برکت اجتماعی داشته باشد، افزود: هرچند علم محبوبیت دارد اما باید با توجه به نیازهای فراوان جامعه، ثمری را در نظر گرفت و در این راستا وقتی پژوهشگاه قوه قضائیه میان‌دار این حرکت است مشخص است که نتایج آن نیز در این دستگاه ثمر خواهد داشت.

جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: برخی اوقات شاهدیم که برخی از تحقیقات پس از انجام هزینه‌های فراوان، بایگانی شده و اثر عملی برای آن دیده نمی‌شود و امید است چنین پژوهش‌هایی برکات علمی و عملی در شیوه اداره قوه قضائیه و حل معضلات داشته باشد.

وی گفت: پژوهش‌های حوزه علمیه دین‌محور و دانشگاه میدانی و محصول تجربیات جامعه است که باید این دو مورد کنار هم قرار بگیرد زیرا هرکدام بدون دیگری ناقص است.

حجت‌الاسلام خطاط با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر ادامه داد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در حوزه و دانشگاه‌ها امری معمول است که می‌توان آن‌ها را به سمت رفع مشکلات قوه قضائیه هدایت کرد، همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند در اولویت پژوهشکده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال ظرفیت‌های مراکز علمی به قوه‌قضاییه و برعکس از جمله اقداماتی است که می‌تواند راهگشا باشد و در این راستا در حوزه علمیه تمام توان خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 680300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.