گلایه ساکنان زرین‌شهر از انتشار بوی نامطبوع در شهر / آرامش شهروندان خط قرمز مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: مردم زرین‌شهر سال‌ها است که از بوی نامطبوع ناشی از فعالیت کارخانه ذوب‌آهن گلایه‌مند هستند و این مشکل آزاردهنده طی روزهای گذشته دوچندان شده است، به‌نحوی که بارها اعتراض و گلایه کرده‌اند و از نمایندگان خود در پارلمان شهری انتظار پیگیری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن محمودی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت صنایع بزرگ و مادر همچون ذوب‌آهن و فولاد سبا در کنار اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی که برای کشور به همراه دارد، مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث زیرساختی و زیست‌محیطی برای منطقه ایجاد کرده و باعث شده است شهروندان شهرهای زرین‌شهر و چمگردان به شدت از این مسئله گلایه‌مند باشند.

وی افزود: مردم زرین‌شهر سال‌ها است که از بوی نامطبوع و مشمئزکننده ناشی از فعالیت کارخانه ذوب‌آهن گلایه‌مند هستند و این مشکل آزاردهنده طی روزهای گذشته دوچندان شده است، به‌نحوی که بارها گلایه کرده‌اند و از نمایندگان خود در پارلمان شهری نیز انتظار پیگیری داشته‌اند.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: شهروندان طی هفته‌های گذشته به‌رغم گرمای هوا به دلیل بوی نامطبوعی که از حدود ساعت ۲۰:۰۰ افزایش چشمگیری دارد نه تنها نمی‌توانند از کولرهای آبی استفاده کنند، بلکه دچار مشکلات زیادی شده‌اند، از این‌رو پیگیری‌های متعددی با برگزاری جلسه با اداره محیط زیست به منظور حل این چالش انجام شده است.

محمودی ادامه داد: امروز شهروندان خطه طلایی ایران از مسئولان انتظار دارند بازدیدهای سرزده و میدانی خود از صنایع بزرگ به‌ویژه صنعت ذوب‌آهن را افزایش دهند تا با ارائه اخطارهای لازم با سرعت هرچه بیشتر نسبت به رفع و انتشار بوی نامطبوع اقدام شود.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت اقتصادی مشروط به حفظ محیط زیست و نبود آلودگی‌های زیست محیطی است، اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان و حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در شهرستان لنجان، این شهرستان جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان اعلام و تاکید شده است که مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا این اتفاق رخ داده است.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر آسایش، رفاه و آرامش شهروندان را خط قرمز مدیریت شهری زرین‌شهر دانست و گفت: به‌رغم ارائه اینگونه تذکرات از سوی متولی مباحث زیست‌محیطی در کشور، همچنان شاهد هستیم که فعالیت صنایع آلاینده شهرستان بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندان زرین‌شهر ادامه داشته و این در حالی است که در کنار حمایت همه‌جانبه از تولید، رفاه و رضایتمندی شهروندان در اولویت قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروز تحمل انتشار بوی نامطبوع و مشمئزکننده در شهر از توان شهروندان خارج است، بر همین اساس از اداره محیط زیست، دادستان و دیگر مسئولان شهرستان لنجان درخواست کردیم در رابطه با حل معضل انتشار بوی نامطبوع منتشر شده در شهر تدابیری بیندیشند تا شاهد حل این معضل باشیم.

کد خبر 680284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.