نهادهای فرهنگی ظرفیت خود را برای مشارکت بیشتر مردم در مسابقات قرآنی به‌کار بگیرند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هرچه بتوانیم فضا را برای مشارکت بیشتر مردم در مسابقات گسترده‌تر کنیم، شاهد استقبال بیشتری از این رقابت‌ها خواهیم بود و نهادهای فرهنگی باید با همکاری یکدیگر همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای افزایش حضور مردم به کار بگیرند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأثیر مسابقات در گسترش فرهنگ قرآنی اظهار کرد: از راه‌های ترویج و تشویق نوجوانان، جوانان و مردم به مسائل فرهنگی و قرآنی برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و رقابت‌های سالم در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: هرچه ما بتوانیم فضای مشارکت عموم مردم برای نقش‌آفرینی در مناسبت‌های مختلف را بیشتر فراهم کنیم، درصد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در جامعه کمتر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و در این راستا باید برگزاری و حضور در این رقابت‌ها را تشویق کرده و گسترش دهیم تا به وسیله آن شاهد افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید تسهیل شود، گفت: هرچه بتوانیم فضا را برای مشارکت بیشتر مردم در مسابقات گسترده‌تر کنیم، شاهد استقبال بیشتری از این رقابت‌ها خواهیم بود و نهادهای فرهنگی باید با همکاری یکدیگر همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای افزایش حضور مردم در این مسابقات به کار گیرند.‌

حجت‌الاسلام فوقی در ارتباط با اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای افزایش مشارکت در این دوره از مسابقات تصریح کرد: تلاش ما بیشتر در زمینه اطلاع‌رسانی این مسابقات به هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مجموعه‌های قرآنی بوده و آنچه سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی به طور جدی دنبال می‌کند افزایش مشارکت مخاطبان خود در این رویداد است.

وی با اشاره به تأثیر آموزش‌ها بر کیفیت مسابقات قرآنی بیان کرد: باید افق بلند مدتی برای نحوه ارتقا کیفیت این مسابقات طراحی و هیأت اندیشه‌ورزی تشکیل شود تا مراکز آموزشی قرآنی انتقادات و پیشنهادات خود در این زمینه را ارائه دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ارتباط با پویش «من حامی قرآنم» که طی این دوره از مسابقات قرآن کریم اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر ما نقش نخبگان و حضور عموم را در برنامه‌های مختلف تحت عنوان پویش افزایش دهیم، می‌توانیم بهره‌برداری بیشتری در این زمینه داشته باشیم؛ ما باید در واسپاری مسئولیت‌های خود به مردم بیشتر تلاش کنیم چراکه مردم و فعالان قرآنی مسئولیت‌پذیر بوده و می‌توانند بسیاری از امور را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ما باید مسئولیت‌های فرهنگی را به خود مردم واگذاری کنیم و این یقیناً در اثرات خوبی در ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهد داشت.

کد خبر 680263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.