آغاز جنبش مبارزه با آلودگی صوتی در آمستردام

نصب تابلوهای دیجیتالی هوشمند در سراسر آمستردام، رویکرد جدید این شهر برای مبارزه با آلودگی صوتی ناشی از خودروها به‌حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تولید اصوات مزاحم مانند صداهای ناشی از عبور و مرور در پایتخت هلند، نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته و همین امر مدیران را به اعمال اقداماتی برای به حداقل رساندن اثرات این بحران بر زندگی شهری سوق داده است. در این راستا، تابلوهایی دیجیتالی به‌طور آزمایشی در بعضی از مناطق شهر نصب شده و قرار است در صورت اثربخشی، سراسر آمستردام را در بر گیرد و به کاهش تولید اصوات مزاحم کمک کند. این تابلوها اطلاعاتی را در مورد صداهای تولید شده از هر خودرو نمایش می‌دهد که در صورت بالا بودن سطح صدا، عبارت «Too loud» (خیلی بلند) روی صفحه نمایان می‌شود و مدیران را به اعمال اقدامات مناسب برای برخورد با دارنده خودروی مورد نظر سوق می‌دهد.

آغاز جنبش مبارزه با آلودگی صوتی در آمستردام

تأثیر صوت بر سلامت عمومی

نصب تابلوهای دیجیتالی بخشی از تدابیر مدیران آمستردام برای کاهش تولید صداهای ناشی از خودروهای شهری مانند موتورسیکلت‌ها به‌حساب می‌آید که با هدف بهبود سلامت و رفاه شهروندان اجرا خواهد شد. تحقیقاتی که توسط برخی کارشناسان شهر انجام شده، حاکی از آن است که موتورسیکلت‌ها بزرگ‌ترین منبع آلودگی صوتی در شهر به‌شمار می‌روند که به ایجاد مشکلات بسیاری برای حدود ۲۰ درصد از بزرگسالان آمستردام منجر شده‌اند و همین امر، مدیران پایتخت هلند را به اجرای تدابیری برای مبارزه با این بحران سوق داده است.

تحقیقاتی که پیش از این نیز انجام شده حاکی از آن است که بخش اعظم آلودگی صوتی ناشی از خودروها، به رفتار نادرست رانندگان نظیر بوق زدن، دستکاری اگزوز خودروها یا سرعت گرفتن آن‌ها مربوط می‌شود که شناسایی وسایل نقلیه این افراد از طریق تابلوهای دیجیتالی به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و به مدیران در ردیابی و پیگیری قانونی آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

آغاز جنبش مبارزه با آلودگی صوتی در آمستردام

البته طی مرحله آزمایشی که به‌تازگی آغاز شده است، دارندگان وسایل نقلیه پرسروصدا مشمول پرداخت جریمه نخواهند بود، با این حال پس از این مرحله و اجرای نهایی طرح در سراسر پایتخت هلند، تمام افراد دارای خودروها یا موتورسیکلت‌هایی با میزان تولید بالای صدای ثبت‌شده در تابلوهای دیجیتالی موظف به پرداخت جریمه‌های بسیار بالا خواهند بود، ضمن این‌که امکان توقیف وسایل نقلیه آن‌ها نیز وجود دارد.

کد خبر 680262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.