ریزش ۱۰۰۰ تومانی سهام یک شرکت معدنی

سهام شرکت معادن منگنز ایران طی دو ماه اخیر از سطح ۲۶۰۰ تومان ۱۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت معادن منگنز ایران در سه ماهه سال جاری به درآمد عملیاتی سه ماهه ۱۰۳ میلیارد تومانی رسیده است، در صورتی که در مدت مشابه سال قبل ۹۸ میلیارد درآمد و فقط رشد پنج درصدی داشته است، اما بهای تمام شده رشد ۳۳ درصدی داشته و به ۵۱ میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص برابر با ۵۲ میلیارد بوده و افت ۳۳ درصدی داشته است، هزینه‌های فروش به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده که سال گذشته برابر با سه میلیارد ۸۰۰ بوده و رشد ۵۲ درصدی داشته است.

سود عملیاتی با کاهش ۱۷ درصدی به ۴۶ میلیارد تومان رسیده است، شرکت در این سه ماهه سال ۱۴۰۲ به ۳۵ میلیارد درآمد غیرعملیاتی دست پیدا کرده است و سود شرکت قبل از عملیات در حال تداوم به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

شرکت ۹ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است و در نهایت به ۷۱ میلیارد تومان سود خالص دست پیدا کرده که رشد ۵۲ درصدی داشته که علت رشد سود خالص شرکت شناسایی ۳۵ میلیارد تومان درآمد غیرعملیاتی بوده است. این شرکت به ازای هر برگه سهم، سود ۴۸ تومانی را شناسایی کرده است.

سود چهار فصل اخیر این شرکت برابر با ۱۳۰ تومان است و پی بر ای ۱۲ واحدی دارد، پی بر ای گروه این شرکت نیز در محدوده هشت واحد است. قیمت سهام این شرکت در محدوده هزار و ۶۷۰ تومانی در بازار بورس است. طی دو ماه اخیر قیمت سهام این شرکت از سطح دو هزار و ۶۰۰ تومان به یک هزار و ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 680240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.