تمهیدات پلیس راهور برای ایمن سازی محورهای ترددی زائرین اربعین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تمهیدات این پلیس برای ایمن‌سازی محورهای محل تردد زائران اربعین خبر داد و گفت: برخی اقدامات نظیر ایمن‌سازی محورهای پرخطر، نصب علائم راهنما، جداسازی، خط کشی و ... به همین منظور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدکمال هادیان فر امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بزرگترین مأموریت‌های پلیس راهور فراجا، پیاده روی اربعین است که همه ساله با توجه به نوع مأموریت، تلاش می‌شود تا بهترین خدمات به مردم و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود.

وی با اشاره به ۲۶۰۰ کیلومتر مرز اربعینی در ۶ مرز کشور گفت: طبق آخرین آمار و اطلاعات تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود این تعداد تا ۴ میلیون نفر هم افزایش یابد.

هادیان فر با بیان اینکه ۹۶ درصد افراد ثبت نام کننده مرزهای زمینی را برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب کردند، گفت: بر همین اساس تلاش کردیم تا تمهیدات ترافیکی و زیرساخت‌های جاده‌ای مناسب جهت تردد این عزیزان اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور فراجا، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، خط‌کشی و جداسازی جاده، تأمین روشنایی، نصب علائم راهنما و … را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: پارکینگ‌های مناسبی نیز در کنار مرزهای محل تردد زائران پیش‌بینی شده و ظرفیت آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در مأموریت اربعین امسال بیش از ۳۷ هزار نفر از کارکنان پلیس راه و راهور، اورژانس و هلال احمر در جاده‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت لزوم به یاری زائران بشتابند.

هادیان فر همچنین با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در مرزها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: رانندگان این اتوبوس‌ها تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند و امیدوارم رانندگان خودروهای شخصی نیز با رعایت کامل مقررات رانندگی زمینه‌ای را فراهم کنند تا در مأموریت اربعین امسال کمترین میزان تصادفات را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا، همچنین از اعمال محدودیت ترددی برای کامیون‌ها خبر داد و گفت: این محدودیت از سوم شهریور آغاز و تا بیستم این ماه ادامه پیدا می‌کند که البته کامیون‌هایی که در حال انتقال موکب باشند از این موضوع مستثنی خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از پایانه خسروی و امکانات خوبی که در آن فراهم شده است، گفت: خوشبختانه مرز خسروی شرایط بسیار خوبی برای تردد زائران دارد و امسال به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود و توصیه می‌کنم که زوار این مرز را انتخاب کنند.

هادیان فر در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال تردد از مرز خسروی ۲ برابر سال گذشته باشد، گفت: ۸ پارکینگ (۶ اصلی و ۲ فرعی) در خسروی برای خودروی زائران پیش بینی شده است و انتظار می‌رود خدمات بهتری نسبت به سال‌های قبل به زائرانی که مرز خسروی را انتخاب کنند ارائه شود.

کد خبر 680168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.