کشف لاشه یک قلاده پلنگ در شهرستان دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لاشه یک قلاده پلنگ در میان انبوهی از زباله‌ها زیر پل جاده ارتباطی حد فاصل روستاهای «دشترز و بن زرد» شهرستان دنا کشف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد اظهار کرد: گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی، زیر پل جاده ارتباطی حدفاصل روستاهای «دشت رز و بن‌زرد» شهرستان دنا به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید.

وی افزود: فوراً تیمی از یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شده و متأسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله‌ها کشف شد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه برای اعلام علت دقیق مرگ نیاز به کالبد شکافی توسط دامپزشک داریم، علت مرگ بعد از انجام مراحل کالبدشکافی و نظر قطعی دامپزشک از طریق روابط عمومی محیط زیست استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جاودانخرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد لاشه از جایی دیگر به این مکان منتقل شده باشد، یگان حفاظت محیط زیست به صورت محسوس و نامحسوس تحقیقات خود را در مورد علل و عوامل احتمالی تلف شدن پلنگ شروع کرده و از مردم طبیعت دوست استان تقاضا داریم، چنانچه اطلاعاتی در این خصوص دارند که می‌تواند کمکی به ما کند با تماس به سامانه رایگان ۱۵۴۰ و با اطمینان از امانت‌داری ارائه گزارش دهند.

به گزارش ایمنا، روستای دشت رز با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر با فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان، به طور کامل در حدود و اربعه منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد و جز روستاهای چسبیده به کوه دناست. عمده شغل و امرار و معاش مردم این روستا کشاورزی و باغداری بوده، این روستا دارای طبیعت بکر است و بخش اعظمی از کَل و بزهای پارک ملی دنا در شمال این روستا قرار دارند. این روستا زیستگاه عمده پلنگ در همین بخش از دناست و این نخستین گزارش از کشف لاشه پلنگ در جغرافیایی این روستا است.

کد خبر 680155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.