مطالعات تقاطع‌های هسته مرکزی شهر قم انجام شد

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به اهمیت هسته مرکزی شهر قم، طرح مطالعاتی مختص تقاطع‌های هسته مرکزی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد خسروی در جلسه سلسله نشست‌های «روایت تحول» که امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با مشارکت رسانه‌ها برگزار شد با اشاره به اولویت‌های مطالعاتی شهرداری قم اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم تعیین تکلیف تقاطع‌های هسته مرکزی شهر قم است.

وی افزود: بر این اساس مطالعات تقاطع‌های هسته مرکزی شهر قم اجرایی شده است که بر اساس شرایط روز، نحوه ساماندهی به این تقاطع‌ها روشن شود.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به شکل‌گیری محور فاز پنج عمار یاسر خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مطالعه به فاز پنج عمار یاسر و نحوه اتصال آن به بلوار جمهوری اسلامی اختصاص داشت.

خسروی اضافه کرد: خروجی این مطالعات این بود که در فاز نخست باید یک سری تقاطع چراغ‌دار در این محدوده احداث کنیم که ترافیک پیش از رسیدن به میدان سپاه توزیع و آرام‌سازی شود.

وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری تقاطع‌های هم‌سطح در این مسیر، تاکید کرد: وقتی تقاطع غیرهم‌سطح میدان سپاه احداث شود و زیرگذرهایی که در این پروژه مطرح است تکمیل شود، شبکه قابلیت این را خواهد داشت که این ترافیک را از خود عبور دهد.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مصوبه شورای تصویب شهرها برای احداث تقاطع‌های چراغ‌دار در این محدوده اخذشده و پس از احداث فاز پنج عمار یاسر یک نقشه راه برای مدیریت ترافیک در این محدوده خواهیم داشت.

خسروی با تأکید بر اینکه فاز پنج عمار یاسر یک محور خدماتی است، افزود: بخش اعظم ترافیک این محدوده در حرم مطهر جذب می‌شود و باقی‌مانده آن مرتبط با بافت مسکونی و اداری اطراف این منطقه است.

کد خبر 680144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.