موافقت وزیر کشور با انتصاب مدیران کار مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی استان بوشهر

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری بوشهر گفت: وزیر کشور با درخواست استانداری بوشهر در خصوص انتصاب مدیران کار مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی این استان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مطاف امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که حدود صد هزار نفر از نیروی کار در جنوب استان بوشهر به نوعی از طریق اداره کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شرکت‌های مستقر هدایت می‌شوند، ضرورت هماهنگی با مدیریت ارشد استان برای انتصاب مدیر کار و واحد خدمات اشتغال این منطقه احساس می‌شد.

وی افزود: هرچند مجموعه مدیریتی فعلی کار و واحد اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گام‌های مهمی برای بومی‌گزینی نیازهای صنعت به تخصص‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف برداشته است، اما این اقدامات کافی نیست و نتوانسته است به مصوبه ۵۰ درصدی حضور نیروهای استان بوشهر در این تأسیسات نفت و گاز بینجامد.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: وجود سه منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری در این استان، ظرفیت مناسبی را برای اشتغال نیروهای بومی ایجاد کرده است.

مطاف تصریح کرد: با توجه به ماده ۵ مقررات اشتغال نیروی انسانی مصوب سال ۱۳۷۲ که وزارت کار و امور اجتماعی را مکلف می‌کند با هماهنگی سازمان هر منطقه واحد کار و خدمات اشتغال ایجاد کند، همچنین تبصره (۱) ذیل این ماده که مدیر واحد کار و اشتغال با پیشنهاد سازمان هر منطقه با حکم وزیر کار منصوب شود، استاندار بوشهر طی نامه‌ای رسمی خواستار هماهنگی وزارت کار با مدیریت ارشد این استان برای انتصاب این مدیریت شده است.

وی ادامه داد: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ نظر استاندار بوشهر برای انتصاب مدیران کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی الزامی شده است و از این پس بدون استعلام و نظر استاندار این نوع انتصاب‌ها انجام نمی‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری بوشهر گفت: در مکاتبه دیگری توسط استاندار بوشهر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصاب اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل واحدهای صنعتی وابسته به آن وزارتخانه با اولویت انتصاب نیروهای متخصص بومی و واجد شرایط توسط مدیریت ارشد این استان درخواست شده بود که این موضوع نیز توسط وزیر مورد موافقت قرار گرفته است.

مطاف افزود: با توجه به اینکه تاکنون مرسوم نبوده است که چنین دستوراتی از طرف وزرا به استان‌ها تفویض شود، این رویه که برای اولین‌بار در حوزه مدیریتی بوشهر اتفاق افتاده است، می‌تواند در ارتقای میزان اشتغال بومی‌ها، در حوزه صنعت و تولید، اثر مهمی بر جای گذارد و برای آینده نیز نهادینه شود.

کد خبر 680129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.