دوگن‌سیتی؛ شهر هوشمند شناور ژاپن

ژاپن از ایجاد شهر هوشمند دوگن‌سیتی خبر داد که یک کلان‌شهر شناور مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی است و در آن تحقیقات مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ژاپن از ایجاد یک شهر هوشمند به نام دوگن‌سیتی خبر داد که در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم است. این شهر با حلقه‌ای احاطه شده است که مانع تخریب سازه‌های آن توسط سونامی می‌شود.

ژاپن ادعا کرده است که پیشرفت فناوری در این کشور منجر به تبدیل ساختارهای هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهروندان شده است، بنابراین ناگزیر باید نوآوری‌های خود را گسترش دهد تا جوامع گسترده‌تر خود را متحول کند.

دوگن‌سیتی؛ شهر هوشمند شناور ژاپن

دوگن سیتی چگونه عمل خواهد کرد؟

وبگاه رسمی دوگن‌سیتی توسعه شهری آن را به‌عنوان یک جنگل بتنی شناور نشان می‌دهد که توسط یک حلقه غول‌پیکر احاطه شده است و ظرفیت پذیرش ۳۰ هزار گردشگر و ۱۰ هزار ساکن را دارد.

دوگن‌سیتی به‌عنوان یک شهر مراقبت‌های بهداشتی هوشمند شناور روی دریا توصیف شده است که محیط غذایی، معماری، داده‌ها، انرژی و منابع اقیانوسی را با تمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی به‌صورت یکپارچه فراهم می‌آورد و دارای سه بخش است.

دوگن‌سیتی؛ شهر هوشمند شناور ژاپن

بخش بیرونی دوگن‌سیتی قابل سکونت و ساختار حلقه‌مانند داخلی آن شبیه به بدنه کشتی است و از ساکنان در برابر امواج دریایی و سایر شرایط آب‌وهوایی محافظت می‌کند. این بخش همچنین دارای زیرساخت‌های حیاتی مانند آب، انرژی و فاضلاب است. این شهر همچنین دارای یک استادیوم ورزشی، چند پارک، هتل و مکان‌های عبادت است.

تجزیه‌وتحلیل داده‌های مراقبت‌های بهداشتی در این شهر با استفاده از سیستم‌عامل مراکز داده زیر آبی انجام می‌شود که به‌منظور خنک شدن به‌صورت طبیعی و محافظت در برابر حملات سایبری در زیر آب قرار گرفته است.

دوگن‌سیتی؛ شهر هوشمند شناور ژاپن

این شهر با بهره‌گیری از نوآوری در پروژه‌های سبز، مزرعه شناور خود را راه‌انداری کرده است. در ساخت این شهر از مصالح ساختمانی سبک وزن و کم‌تأثیر زیست‌محیطی و انرژی‌های تجدیدپذیر برای فعال کردن مجتمع‌های کشاورزی و آبزی پروری در دریا استفاده شده است که با جمع‌آوری آب باران و مخلوط کردن آن با نمک، کیفیت محصولات را با سطوح pH مناسب حفظ کند.

دوگن‌سیتی یک پروژه بلندپروازانه است که می‌تواند الهام‌بخش دیگر نقاط جهان برای ایجاد یک زندگی پایدار باشد و در سال ۲۰۳۰ افتتاح خواهد شد.

کد خبر 680119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار US ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    عالی ،♥️♥️♥️