بحران شهرداری نیویورک با سیل مهاجران کارتن‌خواب

شهرداری نیویورک با ورود هزاران مهاجر از کشورهای آفریقایی و ونزوئلا اکنون با چالش کارتن‌خوابی مهاجران دست‌وپنجه نرم می‌کند و به نقض حقوق مهاجران در فراهم آوردن سرپناه متهم شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از بهار سال ۲۰۲۲ تا اوایل آگوست امسال، نزدیک به ۱۰۰ هزار مهاجر وارد شهر نیویورک شده است. با ورود مردم از سرتاسر جهان به این شهر که گاهی شمارشان به صدها نفر در هر هفته می‌رسد، شهرداری دچار چالش جدی شده است چراکه باید برای آن‌ها سرپناه فراهم بیاورد. پاییز گذشته، جمعیت پناهجویان بی‌خانمان در این شهر رکورد زد و از آن زمان، تعداد مهاجران رشد داشته است. نیویورک اکنون پر از مهاجرانی است که در انتظار رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی خود در خیابان‌ها و گرمای هوا خوابیده‌اند.

بحران شهرداری نیویورک با سیل مهاجران کارتن‌خواب

شهردار نیویورک، اریک آدامز، وجود این جمعیت مهاجر را یک بحران بشردوستانه خوانده است که در طول سه سال حدود ۱۲ میلیارد دلار برای شهر هزینه خواهد داشت. در هفته‌های اخیر، مقامات نیویورک اعلام کرده‌اند که تعداد پناهگاه‌ها در حال اتمام است.

آدامز بارها از دولت فدرال درخواست بودجه بیشتر و مجوزهای کاری گسترده برای مهاجران کرده است تا آنها بتوانند خودکفا شوند. او گفته است که بایدن با انجام ندادن اقدامات بیشتر این شهر را به ورطه شکست کشانده است. در حالی که شهر در تلاش برای پاسخگویی به ورود بیش از ۹۶ هزار مهاجر جدید است، آدامز به دلسرد کردن مهاجران از پناه بردن به شهر نیویورک روی آورده است.

بحران شهرداری نیویورک با سیل مهاجران کارتن‌خواب

بسیاری از افرادی که سال گذشته به نیویورک وارد شدند، ونزوئلایی‌هایی بودند که از مرز جنوبی وارد این شهر شده بودند. بر اساس گزارش‌ها، بیش از هفت میلیون پناهنده و مهاجر تا فوریه، کشور ۲۹ میلیون نفری ونزوئلا را ترک کرده‌اند و این تعداد مهاجر، دومین بحران بزرگ جابجایی خارجی در جهان است. اخیراً تعداد زیادی از مهاجران نیز از کشورهای آفریقایی با کمک مقامات تگزاس راهی نیویورک شده‌اند.

اظهارات شهردار نیویورک در اواخر ژوئیه که مهاجران را تشویق می‌کرد به شهرهای دیگر بروند، اتهاماتی را برانگیخت که او قوانین شهر را برای داشتن سرپناه نقض می‌کند و به روح معنوی نیویورک که نماد آن مجسمه آزادی است، خیانت کرده است.

بحران شهرداری نیویورک با سیل مهاجران کارتن‌خواب

شهر نیویورک مدت‌ها پناهگاهی برای مهاجران بوده است، اما آدامز در تلاش است تا تعداد مهاجران جدید را محدود کند.

کد خبر 680098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.