ذوب‌آهن و سپاهان با برد به دربی رسیدند

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در چهل‌وپنجمین تقابل تاریخشان در لیگ برتر، چهارشنبه‌ شب در ورزشگاه فولادشهر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود؛ در یکی از مهم‌ترین جدال‌های حساس زودهنگام، از ساعت ۲۱ روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم مردادماه، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر، در بازی موسوم به دربی اصفهان رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

کوبل داوری دربی شماره ۷۳

مرتضی منصوریان از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال به‌عنوان داور وسط، قضاوت این تقابل جذاب را بر عهده دارد؛ یعقوب سخندان و امین زاهدی، کمک‌داوران اول و دوم خواهند بود و احمد محمدی نیز در قامت داور چهارم کنار کوبل داوری دربی اصفهان حضور خواهد داشت، همچنین نادر جعفری ناظر داوری بازی خواهد بود.

ذوب‌آهن _ سپاهان / همشهری‌ها روبه‌روی هم شمشیر می‌کِشند!

همشهری‌ها با پیروزی مقابل یکدیگر می‌ایستند

تیم فوتبال ذوب‌آهن که میزبان شهرآورد شماره ۷۳ است، در هفته نخست فصل بیست‌وسوم لیگ برتر موفق شد با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران از سد ملوان بندرانزلی عبور کند. پیروزی تأثیرگذاری که به روند ناکامی گاندوها در خانه حریفان پس از ۳۲ هفته پایان داد تا شاگردان محمد ربیعی با روحیه بالا به استقبال دربی بروند.

سپاهان نیز فصل بیست‌وسوم لیگ برتر را با پیروزی قاطعانه مقابل تراکتور تبریز آغاز کرد؛ طلایی‌پوشان که فعالیت قابل‌قبولی در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی داشتند با درخشش خریدهای جدیدشان در ورزشگاه نقش‌جهان به نخستین سه امتیاز فصل رسیدند. سپاهانی‌ها که فصل گذشته بهترین میزبان بودند توانستند به روند فوق‌العاده‌شان در برابر تراکتور نیز ادامه دهند.

جنگ تمام‌عیار ذوب‌آهن و سپاهان در تاریخ

دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان تاکنون در ادوار و تورنمنت‌های مختلف، ۷۲ مرتبه به‌مصاف همدیگر رفته‌اند که گاندوها ۱۹ بار صاحب پیروزی شدند و طلایی‌پوشان نیز ۲۷ بازی را با برد به پایان رسانده‌اند. ضمن اینکه ۲۶ دیدار با تساوی به پایان رسیده است. جالب‌تر اینکه این ۷۲ بازی در چهار ورزشگاه مختلف برگزار شده که فولادشهر ۳۳ مرتبه میزبان بوده و در نقش‌جهان ۱۴ بازی انجام شده است.

ذوب‌آهن _ سپاهان / همشهری‌ها روبه‌روی هم شمشیر می‌کِشند!

علاوه‌بر انجام ۴۷ بازی در ورزشگاه‌های اختصاصی ذوب‌آهن و سپاهان که طی ۲۰ سال اخیر برگزار شده است، ۱۳ بازی در ورزشگاه تختی و ۱۲ جدال نیز در ورزشگاه ۲۲ بهمن پیگیری شده است که اکثر آن‌ها به دوران قبل از شروع لیگ برتر حرفه‌ای برمی‌گردد. لازم به ذکر است در مجموع ۴۴ بازی ذوب‌آهن و سپاهان در شهرآورد نصف‌جهان، ۲۰ پیروزی سهم سپاهان و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده و ۱۲ تساوی هم ثبت شده است.

ارزش سپاهانی‌ها ۲ برابر ذوبی‌ها

بر اساس اعلام وب‌سایت معتبر ترنسفرمارکت، باشگاه سپاهان ۱۰ میلیون و ۷۸ هزار یورو ارزش‌گذاری شده و ذوب‌آهن ۵ میلیون و ۷۳ هزار یورو تقریباً نصف همشهری‌اش می‌ارزد. البته میانگین‌سنی ذوبی‌ها ۲۶ و میانگین سنی سپاهانی‌ها ۲۶.۷ سال است که نشان می‌دهد محمد ربیعی تیم جوان‌تری دارد. ضمن اینکه در خصوص سرمربیان دو تیم هم شرایط به‌کلی متفاوت است.

ذوب‌آهن _ سپاهان / همشهری‌ها روبه‌روی هم شمشیر می‌کِشند!

آمار ضعیف محمد ربیعی مقابل سپاهان

محمد ربیعی در قامت سرمربی تاکنون ۷ مرتبه مقابل سپاهان قرار گرفته که با ۵ شکست، یک برد و یک تساوی عملکرد بسیار ضعیفی از خود به‌نمایش گذاشته است. از طرفی ژوزه مورایس که فقط دو بار مقابل ذوبی‌ها قرار گرفته یک برد و یک تساوی به‌ثبت رسانده است. تقابل‌های محمد ربیعی و ژوزه مورایس نیز با یک برد و یک تساوی، به‌سود سرمربی پرتغالی سپاهانی‌ها بوده است.

غیبت ۳ نام بزرگ در شهرآورد اصفهان

کمال‌الدین کامیابی‌نیا، هافبک باتجربه و جدید ذوب‌آهن که در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده بود، پس از غیبت در جدال هفته اول مقابل ملوان بندرانزلی، دیدار مقابل سپاهان را هم از دست داد. البته سپاهان وضعیت بدتری دارد، چرا که علاوه‌بر امید نورافکن که قبل از شروع فصل از ناحیه همسترینگ مصدوم شد، سیدمحمد کریمی هم از همین ناحیه آسیب دیده است و هر دو حدود چهار هفته از میادین دور هستند.

ذوب‌آهن _ سپاهان / همشهری‌ها روبه‌روی هم شمشیر می‌کِشند!

برترین گلزنان در بازی‌های اخیر

طی بازی‌های اخیر ذوب‌آهن و سپاهان در شهرآورد نصف‌جهان، مرتضی تبریزی با زدن چهار گل برای گاندوها بهترین گلزن این مصاف به‌شمار می‌رود و محمدرضا خلعتبری که برای هر دو تیم بازی کرده نیز سه‌گل در دربی به‌ثمر رسانده است. ساسان انصاری، وریا غفوری و شهریار مغانلو نیز با دو گل زده، در رده‌های بعدی برترین گلزنان دربی قرار دارند.

کد خبر 679958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.