اجرای ۵۰۰ میلیارد تومان طرح زیرساختی در شهرک های صنعتی استان فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در بخش توسعه و تکمیل زیر ساخت شهرک های صنعتی در سال جاری طرح های شاخصی با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مصطفی هاشمی _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در نشست خبری که همزمان با برگزاری تور فعالان رسانه‌ای استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار کرد: در بخش توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سال جاری طرح‌های شاخصی با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ طرح زیرساختی با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان آغاز و ۲۹ طرح با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین در حوزه انجام طرح‌های زیر ساختی از برآورد ۲۸ طرح با اعتبار ۲۰۷ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در فارس

وی در این نشست از ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: فرایند اجرایی احداث نواحی صنعتی صنایع دستی و صنفی شیراز و ناحیه شهرستان جویم پس از تصویب در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت تا با اجرای طرح‌های زیرساختی، آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: ناحیه صنایع دستی شیراز از مصوبات سال ۱۳۸۶ هیئت وزیران بود که سال‌ها به علت نبود زمین مناسب اجرایی نشده بود، اما با حمایت‌ها و دستورات ویژه استاندار فارس، همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نیز حمایت نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، این ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰ هکتار به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: ایجاد ناحیه تخصصی صنایع دستی در شیراز بستر لازم برای استقرار و فعالیت مشاغل و فعالیت‌های مرتبط با صنایع دستی را فراهم خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به انجام مراحل تملک زمین ناحیه صنعتی شهرستان جویم در کمسیون ماده ۲۱ گفت: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار احداث می‌شود تا بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار صنعتی در این شهرستان که فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی بود، فراهم شود.

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بود و وی در این خصوص تصریح کرد: این شهرک تخصصی در زمینی به مساحت ۹۷ هکتار با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) احداث می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرایندهای اجرایی در دست اقدام است تا بستر مناسبی برای استقرار صنوف تولیدی شیراز فراهم شود.

واگذاری اراضی شهرک صنعتی دارویی بیضا در هفته دولت

وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت در شهریورماه سال جاری اراضی شهرک صنعتی دارویی شهرستان بیضا واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بر تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی تاکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا دارای ۵۰ درصد پیشرفت دارد و این خط دو مداره با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال با ظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق شهرستان بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

ارائه ۲۴ نوع خدمات حمایتی به صنایع کوچک

وی ادامه داد: بیش از نود درصد از صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که در این خصوص خدمات مشاوره‌ای در ۲۴ محور به صنایع کوچک ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک محسوب می‌شوند که در این خصوص بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاکنون بیش از ۸۴۰۰ قرارداد با متقاضیان منعقد شده است که از این تعداد ۳۳۳۲ واحد با اشتغالزایی ۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

هاشمی همچنین از ساخت‌وساز ۲۹۰۰ طرح صنعتی کوچک و متوسط در سطح استان در مراحل مختلف خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۵۴ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

وی اظهار کرد: در تلاشیم تا بخش قابل توجهی از این واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی با اجرای دو طرح توسعه‌ای

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی توسعه‌ای در شهرک صنعتی شیراز را توسعه و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک اعلام کرد و گفت: مناقصه طرح خرید و اجرای حوضچه‌های هوادهی و ته نشینی جهت تکمیل لاگون‌های ذخیره اضطراری و مدول سوم تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۴۵۰ متر مکعب در روز با اعتبار اولیه ۵۴ میلیارد تومان انجام و پیمانکار آن انتخاب و عملیات اجرایی طرح آغاز شده است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای طرح ارتقای ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب با اجرای واحد ذخیره اضطراری و متعادل‌ساز جهت مدول‌های موجود و مدول سوم خبر داد و اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در دست اجرا است و تا دی‌ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی تصریح کرد: با اجرای این دو طرح ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی به بیش از ۷۵۰۰ متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، حمایت از حضور ۲۱۹ واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری ۹ کلینیک سیار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، انجام ۲۷ پروژه بهبود واحدهای صنعتی بر مبنای عارضه یابی انجام شده، ثبت‌نام و سازمان‌دهی ۱۸۷ مشاور در سامانه جهت ارائه خدمات مشاوره به واحدهای صنعتی، انعقاد قرارداد با بانک توسعه تعاون در جهت ارائه سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال و تهیه ۳۰ طرح تیپ صنعتی در راستای توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در یک سال گذشته بود که مدیر عامل این شهرک به آن‌ها اشاره کرد.

کد خبر 679954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.