به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی امروز _بیستوسوم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیادهراه ساختن در هسته مرکزی شهر از نظر عبور خودروهای سواری کاهش ظرفیت محسوب میشود اما سیاست پیادهراه ساختن در هسته مرکزی شهر مزایایی دارد که نخستین آن میتواند این باشد که شهر انسانمحور میشود و محدوده مرکزی شهر برای کسانی خواهد بود که فقط قصد عبور را از آن ندارند.
وی افزود: ما در شهر اراک با مشکلی مواجه هستیم که خودروهایی وجود دارند که تنها برای عبور از هسته مرکزی شهر استفاده میکنند که پیادهراهسازی میتوانند کاهش تردد خودروها را از سطح مرکزی شهر به همراه داشته باشد.
سرپرست شهرداری اراک عنوان کرد: پیادهراهسازی مزیت خط ویژه حمل و نقل اتوبوس را دارد، همچنین فضاهایی برای فرهنگسازی در شهر، برگزاری مراسمات با حفظ هویت شهری، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و کمک به حفظ بافت تاریخی بازار اراک از دیگر مزیتهای پیادهراه سازی است.
قاسمی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که کاربریهایی از جنس پزشکی و خردهفروشی به شکل عادلانه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: پیادهراه سازی در هسته مرکزی شهر اراک ظرف یک هفته انجام و اطلاعرسانی در این زمینه انجام میشود، بنابراین شهرداری آمادگی کامل را برای اجرای طرح پیادهراهسازی را با تمام توان دارد.
سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه مطالعات طرح پروژه پیادهراه سازی از دو ماه گذشته مصوب و مقرر شد تا شهرداری مقدمات را آماده کند، گفت: شهرداری نفعی از اجرای پروژه پیادهراه سازی ندارد، بلکه مکلف است به عنوان مجری تکلیف خود را در راستای رفاه عمومی و رضایت اجتماعی اجرا کند، بنابراین هدف شهرداری به عنوان یک دستگاه غیردولتی و غیرانتفاعی، اجرای پروژهها بر اساس تکالیف قانونی است.
قاسمی اضافه کرد: سیاستگذاری هسته مرکزی شهر در بلندمدت و میانمدت این است که حملونقل همگانی انبوه در اختیار شهروندان قرار دهد.
نظر شما