شناسایی و اصلاح گره‌های ترافیکی شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، از اجرای طرح مطالعاتی در معابر سطح شهر با هدف شناسایی و اصلاح گره‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا خانه‌زادیزدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در سالن شهید باکری ساختمان شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار کرد: اواخر خردادماه بود که تلاش چندساله همکاران حوزه ترافیک به‌ثمر نشست و طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم که یکی از اسناد مهم راهبردی است، به تصویب وزارت کشور رسید.

وی با اشاره به انجام مطالعاتی به‌عنوان ریز پروژه‌های طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم افزود: بومی‌سازی ضرایب نرخ توزیع و جذب سفر به‌منظور ارزیابی درستی از کاربری‌های عمده سطح شهر یکی از این پروژه‌های مطالعاتی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون از ضرایب شهر تهران به‌منظور تشخیص جذب سفر یک کاربری استفاده می‌شد، خاطرنشان کرد: ما در این مطالعات به دنبال این هستیم که برآورد درستی از تقاضای سفر برای خاص شهر قم داشته باشیم.

خانه‌زادیزدی با اشاره به انجام مطالعات ترافیک منطقه‌ای، اضافه کرد: بسته به نیازهایی که در سطح شهر از نظر ترافیکی برآورد می‌شود، مطالعاتی برای ایمن‌سازی معابر و تسهیل عبور و مرور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه تأمین پارکینگ گفت: نمی‌توانیم صددرصد نیاز به پارکینگ در سطح شهر را تأمین کنیم، اما باید نقطه بهینه‌ای را تعریف کنیم تا پارکینگ‌ها را توسعه دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: با مطالعاتی که به‌تازگی در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفته است، تصمیم گرفتیم پارکینگ‌های همسطح را در نقاط مختلف سطح شهر داشته باشیم تا شعاع دسترسی مردم به پارکینگ کاهش پیدا کند.

خانه‌زادیزدی با اشاره به انجام مطالعات به‌روزرسانی ماتریس مبدأ مقصد و تقاضای سفر با استفاده از اطلاعات سامانه‌های آی‌تی‌اس شهر قم ادامه داد: این مسئله یک داشبورد مدیریتی (نمایش گرافیکی) برای تصمیم‌گیری در حوزه ترافیک در سطح شهر ایجاد می‌کند.

کد خبر 679910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.