تخلیه و بارگیری ۲۱.۸ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر

مدیرکل دریانوردی و بنادر استان بوشهر با اشاره به افزایش میزان واردات گوشت و گندم گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری، ۲۱.۴ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شکیبی‌نسب امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در جمع خبرنگاران از تراز مثبت تجاری در بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در برابر بیش از ۱۰.۶ میلیون تن صادرات، حدود ۳۳۱ هزار تن واردات کالا در بنادر استان بوشهر ثبت شده که نشان از تراز مثبت تجاری است.

وی افزود: تخلیه و بارگیری کالا طی چهار ماه نخست سال جاری، ۱۱ درصد در بنادر یازده‌گانه افزایش پیدا کرده و به ۲۱.۸ میلیون تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۵۴ هزار و ۹۲۱ محموله کانتینری طی چهار ماه نخست امسال خاطرنشان کرد: طی این مدت ترانزیت کالا بنادر استان بوشهر ۸۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ۹ هزار و ۲۹۲ تن رسید.

شکیبی‌نسب صادرات کالا از بنادر استان بوشهر در چهار ماه نخست امسال را با افزایش ۲۴.۵ درصدی دانست و تاکید کرد: در این مدت ۱۰.۶ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر برای صادرات بارگیری شده است.

وی از افزایش تخلیه و واردات کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: واردات کالا در بنادر یازده‌گانه استان بوشهر با افزایش ۱۴.۵ درصدی نسبت به چهار ماه نخست سال قبل به ۳۳۱ هزار و ۷۰۹ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بخش ترانزیت بنادر استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دو برابری داشته است، گفت: ترانزیت گوشت و فرآورده‌های گوشتی، مواد نفتی و خودرو افزایش ۲۸ درصدی تا ۱.۵ برابری گزارش شده است.

شکیبی‌نسب از واردات گندم و گوشت خبر داد و افزود: طی چهار ماه امسال گوشت با افزایش ۱۵۵ درصدی و گندم با رشد دو برابری بیشترین کالاهای وارداتی به بنادر استان بوشهر بوده است.

وی با اشاره به تردد بیش از دو هزار و ۵۰۰ فروند شناور در بنادر استان بوشهر اظهار کرد: از این تعداد تردد ۸۰۸ شناور با ظرفیت بالای یک هزار تن در بنادر استان ثبت شده است.

کد خبر 679890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.