پشت پرده تکرار سناریوی تلخ شاهچراغ

شب گذشته و در حوالی اذان مغرب یک سناریوی تلخ، مجدد در حرم شاهچراغ شیراز تکرار شد و در پی این اقدام چند نفر از زائران مجروح و یک نفر از خدام های حرم مطهر شاهچراغ شهید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته حدود ساعت ۱۹ عصر بیست و دوم مردادماه، حمله تروریستی دیگری به حرم مطهر شاهچراغ (ع) مردم ایران را داغدار کرد. اگرچه به گفته سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس، با اقدام سریع نیروهای امنیتی حاضر در حرم، عامل این حمله تروریستی پیش از ورود به حرم به سرعت متوقف شد و نتوانست خود را به صفوف پرتعداد نمازگزاران برساند و یک فاجعه بزرگ‌تر را رقم بزند.

به گفته مقامات رسمی، این فرد ۸ خشاب جنگی و ۲۴۰ گلوله همراه داشته اما تنها موفق به شلیک ۱۱ گلوله شده که از این تعداد ۸ گلوله به سمت اتاقک نگهبانی شلیک شده است. در پی این حادثه تلخ، ۸ هموطن که ۴ نفر از آن‌ها از خدام حرم شاهچراغ بودند مجروح شده و یک نفر از خدام این حرم مطهر به فیض شهادت نائل آمد.

پشت پرده تکرار سناریوی تلخ شاهچراغ

اندکی بعد از وقوع این حادثه، به نقل از سردار حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

گروه تروریستی داعش نه ماه پیش از این، در چهارم آبان ۱۴۰۱ با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، ۱۳ نفر را شهید و ۲۵ نفر را مجروح کرده بود و «العزائم»، بازوی رسانه‌ای شاخه خراسان گروهک تروریستی داعش یک ماه قبل طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که انتقام اعدام «محمد رامز رشیدی» و «نعیم هاشم قتالی» از عوامل اصلی حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ (ع) را خواهد گرفت. حکم اعدام این دو تروریست، در بهمن ماه سال گذشته صادر شده بود و پس از تأیید دیوان عالی ایران در سحرگاه ۱٧ تیر ماه ۱۴۰۲، در یکی از خیابان‌های شهر شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

اگرچه وقوع حادثه دیگری در شاهچراغ قلب‌های بسیاری را به درد آورد اما مروری بر عملیات‌های تروریستی خنثی شده در چند ماه اخیر و دستگیری شماری از اعضای گروهک‌ها، نشان می‌دهد که پروژه ناامن سازی ایران همواره در دستور کار این مزدوران قرار داشته است و تروریست‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر به دنبال برهم زدن امنیت جامعه ایران در آستانه ماه محرم بوده‌اند.

پشت پرده تکرار سناریوی تلخ شاهچراغ

در همین راستا دوم مردادماه، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای شبکه گسترده تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران را داشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان‌های مذکور شناسایی و بازداشت شدند. هدف این شبکه، ایجاد انفجار در ایام محرم و در بخش‌های مختلف این استان‌ها بود و حتی انفجار مزار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، بمب‌گذاری در برخی مراکز تجمعات مردمی، اماکن سوخت‌گیری، انفجار دکل‌های برق، ایستگاه‌های گاز به منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی از جمله این اهداف اعلامی بودند.

بخوانید: متن بیانیه وزارت اطلاعات

اگرچه این پروژه تروریستی گسترده نیز مانند صدها عملیات دیگر، با هوشمندی دستگاه اطلاعاتی و نیروهای امنیتی خنثی شد و این گروهک‌ها باید رؤیای ایران ناامن را به گور ببرند اما نگاهی به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و جنایات گروهک‌هایی مانند منافقین ثابت می‌کند سناریو اقدامات تروریستی همواره در جریان بوده و این افراد همیشه به دنبال فرصت مناسب برای انتقام گرفتن از مردم ایران هستند. گروهک تروریستی داعش نیز، اگرچه یک گروهک خارجی است، اما خط اصلی را از کشورهای حامی ترور یعنی آمریکا و رژیم جنایت کار صهیونیستی می‌گیرد.

حادثه تروریستی روز گذشته در شاهچراغ نیز تروری کور در راستای همین سناریو است. نباید فراموش کرد که برگزاری پرشور مراسمات محرم در امنیت کامل و با استقبال گسترده مردمی در سراسر ایران، به بغض و کینه تروریست‌ها و رهبرانشان نسبت به ملت ایران افزوده است و سبب شده تا تمام ظرفیت‌های خود را برای انتقام از مردم در آستانه اربعین حسینی و انتخابات مجلس بسیج کنند.

ساده اندیشی است اگر عملیات تروریستی شب گذشته را مستقل از پیوست رسانه‌ای آن ببینیم زیرا ترور فیزیکی بدون ترور روانی اثرگذاری بسیار اندکی خواهد داشت، مختل شدن امنیت روانی مردم می‌تواند تلاشی برای به حاشیه بردن مراسم اربعین و کاهش استقبال مردم از انتخابات مجلس شود و این امر، بدون کمک تروریست‌های رسانه‌ای محقق نخواهد شد اما ملت ایران نشان داده که همیشه در خنثی سازی نیات شوم دشمن هوشیار و توانمند است.

کد خبر 679875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.