آیین سوگواری امام حسین(ع) محرم امسال پرشورتر برگزار شد

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: محرم امسال، مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرشورتر از سال‌های گذشته در شهر قم برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در آیین سوگواره شعر شش‌ماهه و بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) و تجلیل از پیرغلامان حسینی در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم اظهار کرد: در ایام ماه‌های ذی‌القعده و ذی‌الحجه و دهه ولایت، خداوند متعال توفیق داد که شور خاصی در شهر قم و در نقاط مختلف شهر در مجالس اهل‌بیت (ع) بر پا شد.

وی با اشاره برگزاری جشن قرآنی به مدت دو شب در شهرداری مرکز افزود: این جشن مورد استقبال خوب شهروندان گرامی قرار گرفت و قرار گذاشتیم که برای سوگواری امام حسین (ع) نیز مجالس عزا داشته باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در ماه محرم امسال، مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرشورتر از سال‌های گذشته در شهر قم برپا شد و در نقاط مختلف شهر شاهد حضور پرشور مردم در این مجالس بودیم. شهرداری قم نیز به تبع وظیفه ذاتی خود در خدمت همشهریان بود و در قسمت‌های مختلف شهرداری اقدامات گوناگونی انجام شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ها و مجالس عزاداری که توسط شهرداری قم برگزار شد، تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها، بحث سیاه‌پوشی شهر قم بود که این طرح با اهدای بسته‌ای به مساجد صورت گرفت تا مساجد، محلات خود را سیاه‌پوش کنند؛ این طرح با عنوان «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» و پویش «خیمه‌ای به وسعت یک شهر» آغاز شد.

وی ادامه داد: مجالسی همچون برگزاری مراسم روزانه زیارت عاشورا در دهه نخست ماه محرم در فضای مقابل ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: موکب شهرداری قم در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای خیل سوگواران امام حسین (ع) بود و شهرداری در برپایی نماز جماعت ظهر و عصر توسط دسته‌های عزاداری در این دو روز مشارکت داشت.

طباطبایی‌نژاد درباره برگزاری سوگواره شعر شش‌ماهه و بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع) و تجلیل از پیرغلامان حسینی، گفت: امیدوارم برگزاری این جلسات مورد عنایت ائمه معصومین (ع) قرار گیرد.

در این مراسم از حاج محمد روغنی، حاج حسین میره‌ای، حاج غلامرضا فلاح، حاج غلامرضا زنگی (ذاکری‌رئوف) و عباس محمدی، پیرغلامان استان قم با حضور تعدادی از مسئولان از جمله سیدمرتضی سقاییان‌ نژاد شهردار قم و ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

آیین سوگواری امام حسین(ع) محرم امسال پرشورتر برگزار شد

آیین سوگواری امام حسین(ع) محرم امسال پرشورتر برگزار شد

کد خبر 679872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.