کشف استعداد دانش‌آموزان یکی از اهداف مهم دوره دبستان است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوره دبستان الگو بودن معلم مشهودتر است، گفت: یکی از اهداف ویژه دوره دبستان کشف استعدادها است، استعدادهای دانش‌آموزان در این دوره بارور و هدایت می‌شود، بنابراین اینکه این استعدادها چگونه و به چه سمتی هدایت شود، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _شنبه، چهارم شهریورماه_ در افتتاحیه دوره دوم سطح کشوری تربیت مدرس گام دوم شهید همت اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات شده است و دلیل آن این است که دارای فکر و خرد و اندیشه است؛ عنصر خردی که به معلم امانت داده‌اند.

وی افزود: جایگاه معلم جایگاه خدایی است و هرکسی نمی‌تواند در جایگاه معلمی قرار گیرد. معلم الگو است، اما در دوره دبستان الگو بودن او مشهودتر است، بر اساس سند تحول بنیادین به دوره دبستان توجه ویژه‌ای شده است و انتظار می‌رود که دوره دبستان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: دوره کشوری تربیت مدرس مزین به نام شهیدی است که خود معلم خوبی بود و بعد از آن هم فرمانده خوبی شده است.

وی در خصوص تأثیر دوره ابتدایی بر دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: تمام اهداف متعالی که داریم در تربیت دینی خلاصه می‌شود، اگر تلاش کنیم در دوره دبستان واژگان تربیت دینی را پررنگ و عملی کنیم و خودمان در وهله اول عامل به آن باشیم، تمام اثر تربیتی ما بر متربی منتقل می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه با رفتار و کردار ما است که دانش‌آموز از کارهای مثبت الگو می‌گیرد، اضافه کرد: اثری که در دوران دبستان و سن کودکی روی یک دانش‌آموز گذاشته می‌شود، در بزرگسالی نمایان می‌شود، امید است که تمام ما توفیق داشته باشیم که از تربیت دینی بهره گیریم تا در نهایت دانش‌آموزان نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز جان پدر و مادر است، اظهار کرد: دانش‌آموز امانتی به دست معلم است و به دنبال آن جان جامعه به دست معلمان به امانت سپرده می‌شود که لازم است از آن به خوبی محافظت شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان یکی از اهداف ویژه دوره دبستان را کشف استعدادها دانست و ادامه داد: استعدادهای دانش‌آموزان در این دوره بارور و هدایت می‌شود، اینکه این استعدادها چگونه و به چه سمتی هدایت شود، بسیار اهمیت دارد. امید است در اصفهان میزبانی خوبی از معلمان فرهیخته که در این دوره شرکت کرده‌اند، داشته باشیم.

کد خبر 679825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.