اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت و زیباسازی بافت تاریخی شهر سنندج

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آغاز فصل نخست مرمت و زیباسازی بافت تاریخی شهر سنندج با اعتباری حدود یک‌ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مهرزاد امروز _دوشنبه بیست و سوم مردادماه_ در جمع خبرنگاران استان کردستان با اشاره به آغاز فصل نخست مرمت عمارت مشیر دیوان سنندج، اظهار کرد: اجرای سنگ‌فرش معابر اطراف عمارت مشیر دیوان و میدان جلو عمارت مشیر دیوان تا خیابان شهدا با مصالح سنگ لاشه محلی از جمله اقدامات این فصل از مرمت است.

وی افزود: لایه‌برداری سیمان ناهمگون جداره تجاری خیابان امام خمینی (ره)، مابین پاساژ دیاکو و خانه کُرد، مرمت پنجره‌های چوبی برج شبه ناقوس میدان انقلاب سنندج و مرمت شیروانی و نمای آجری آن، از دیگر برنامه‌های در حال اجرای این فصل است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: بافت تاریخی سنندج، یادگار و امانتی از گذشتگان است و باید از این میراث به درستی نگهداری شود تا نسل‌های آینده از زیبایی‌های این بافت ارزشمند بهره‌مند شوند.

مهرزاد بر اهتمام جدی این اداره کل در راستای احیای بناهای تاریخی استان تأکید کرد و گفت: مرمت و احیای بافت تاریخی، ضمن تسریع توسعه پایدار گردشگری موجب رونق اقتصادی و تأثیرگذاری آن در جامعه می‌شود.

کد خبر 679824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.