پیش‌ثبت‌نام ۴۳۷ نفر در انتخابات استان بوشهر

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: طی هفت روز گذشته، در مجموع ۴۳۷ نفر متقاضی در چهار حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی استان بوشهر پیش‌ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

به گزارش ایمنا، سعید حیدری اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۳۷ نفر در استان بوشهر به‌صورت اینترنتی در سامانه جامع وزارت کشور به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس نام‌نویسی کردند.

وی افزود: استان بوشهر دارای چهار حوزه انتخابیه است و بیشترین ثبت‌نام به تعداد ۱۵۳ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم صورت گرفته است، علاوه بر آن ۷۶ نفر در حوزه دشتستان، ۹۵ نفر در حوزه دشتی و تنگستان و ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه در سامانه پنجره واحد وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه از مجموع افراد ثبت‌نام کننده ۳۸۸ نفر مرد و ۴۹ نفر زن هستند، خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیر کاندیداها در این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده این است که یازدهم اسفندماه زمان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

حیدری تاکید کرد: ستاد انتخابات استان بوشهر در آمادگی کامل اقدامات خود را انجام می‌دهد و این استقبال متقاضیان رسالت ستاد انتخابات را سنگین‌تر کرده است تا تمام فرآیندهای انتخابات با قوت دنبال می‌شود.

وی گفت: این تعداد داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجهی داشته و نماد اقبال مجدد مردم به مشارکت سیاسی، اجتماعی در انتخابات یازدهم اسفندماه و اهمیت مسائل استان و کشور برای آن‌ها است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به حضور داوطلبان اهل تسنن در پیش‌ثبت‌نام مجلس گفت: طبق ارائه آمارهای ستاد انتخابات کشور، حضور ترکیب جوان و زنان و از سوی دیگر افزایش حضور اهل تسنن در دوره پیش‌ثبت‌نام از نکات قابل توجه است که نوید برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری را می‌دهد.

منبع: تسنیم

کد خبر 679774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.