مدرس ابن‌سینا ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه گردشگری سلامت دارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدرس ابن‌سینا یکی از آثار به‌جا مانده از دوره آل‌بویه، ظرفیت‌های خوبی دارد اما هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود که امیدوارم با هماهنگی نظام‌پزشکی و سرمایه‌گذاران در حوزه پزشکی، طرح گردشگری سلامت به نتیجه برسد و بتوانیم به هدف احیا و نگهداری این مدرس نیز دست پیدا کنیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان در لایه‌های مختلفی فعالیت دارد و حوزه وسیعی را در بر می‌گیرد که در بعضی موارد فعال‌تر است.

وی افزود: در کمیته سلامت با افراد متخصص در حوزه پزشکی جلسات متعددی برگزار شده است؛ در این جلسات که به ریاست احمد شریعتی برگزار می‌شود، به سیاست‌گذاری، سلامت عمومی شهروندان و مواردی مانند گردشگری سلامت پرداخته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی سلامت در این کمیسیون اولویت دارد، تصریح کرد: در زمینه محیط زیست، مسئله آلودگی هوا به‌صورت جدی پایش می‌شود، شهرداری با توجه به حیطه وظایف خود در این حوزه بر مشاغل آلاینده و مزاحم نظارت دارد و خط مشی‌ها به سازمان مورد نظر ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در اداره توسعه فرهنگ شهروندی و ارتباط آن با کمیسیون سلامت گفت: بیشتر فعالیت‌ها پیرامون فرهنگ‌سازی است، به‌عنوان مثال برنامه‌هایی برای آگاه‌سازی درباره بیماری دیابت و پایش سلامت کارکنان شهرداری انجام می‌شود و شهرداری بر حسن اجرای این امور نظارت دارد.

کلاهدوزان با بیان اینکه حوزه گردشگری سلامت ظرفیت‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: مدرس ابن‌سینا یکی از آثار به‌جا مانده از دوره آل‌بویه ظرفیت‌های خوبی دارد اما هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود که امیدوارم با هماهنگی نظام‌پزشکی و سرمایه‌گذاران در حوزه پزشکی، طرح گردشگری سلامت به نتیجه برسد و بتوانیم به هدف احیا و نگهداری این مدرس نیز دست پیدا کنیم.

کد خبر 679679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.