روبرتو مانچینی از نیمکت سرمربیگری ایتالیا کناره‌گیری کرد

روبرتو مانچینی پس از گذشت بیش از پنج سال از سرمربیگری ایتالیا استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روبرتو مانچینی از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده داشت و در دوران او پر از فراز و نشیب بود.

او دو سال پیش کشورش را به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ رساند و انگلیس را در فینال در ومبلی شکست داد، اما آن‌ها پس از عملکرد بد در مرحله مقدماتی، نتوانستند به جام جهانی ۲۰۲۲ برسند. اکنون اعلام شده است که این سرمربی ۵۸ ساله، حالا از سمت خود استعفا داده و ۱۰ ماه مانده به یورو ۲۰۲۴، کشورش را با بحران مواجه کرده است‌.

در بیانیه فدراسیون ایتالیا آمده است: "فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام می‌کند که استعفای روبرتو مانچینی از سمت مربیگری تیم ملی ایتالیا را که اواخر عصر دیروز دریافت شد، مورد بررسی قرار داده است.

به این ترتیب یک فصل مهم در تاریخ آتزوری به پایان می‌رسد که در می ۲۰۱۸ آغاز شد و با رسیدن به فینال لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به پایان رسید؛ در این بین، قهرمانی در یورو ۲۰۲۰، فراموش نشدنی است‌.

با در نظر گرفتن رقابت‌های مهم در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ (در تاریخ دهم و دوازدهم سپتامبر با مقدونیه شمالی و اوکراین)، فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) در چند روز آینده نام سرمربی جدید این تیم ملی را اعلام خواهد کرد.

سرمربی سابق من سیتی در طول پنج سال تصدی خود، رکورد خوبی داشته است، ۳۷ بازی برد، ۱۵ تساوی و تنها ۹ باخت در کارنامه او ثبت شده است. ایتالیا در رده‌بندی جهانی هشتم است، اما مدافع عنوان قهرمانی اروپا بدون مانچینی به تورنمنت سال آینده آلمان خواهد رفت. انتظار می‌رود در روزهای آینده جایگزینی برای مانچو انتخاب و لوچیانو اسپالتی، سرمربی سابق ناپولی به این تیم ملحق شود.

درحالی که ایتالیا به دنبال سرمربی جدید است، آن‌ها در بازی بعدی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ مقابل مقدونیه شمالی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 679673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.