افزایش ۵۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال جاری

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: در سال گذشته کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۳۴ درصد و این میزان در سال جاری ۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی خاکسار قهرودی امروز_ یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در حاشیه آئین نکوداشت فعالان عرصه خیر و احسان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته کمیته امداد تأمین مسکن بیش از ۲۷ هزار نفر از جامعه هدف را عهده‌دار بوده است، اظهار کرد: در این راستا ۵۲ هزار مورد نیز کمک به تعمیر و اصلاح مسکن جامعه هدف را در دستور کار داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه تورم تأثیری در میزان کمک‌های مردمی نداشته است، افزود: در سال گذشته کمک‌های مردمی ۳۴ درصد و این میزان در سال جاری ۵۶ درصد افزایش داشته است.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به نقش مردم در کمک به جامعه هدف کمیته امداد خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه‌ها نمایانگر این است که پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است.

وی با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی به عنوان ستون برپایی نظام است، تاکید کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه باید در راستای تحقق کامل اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد.

خاکسار قهرودی افزود: حرکت خیرخواهانه علاوه بر تأمین هزینه‌های بخشی، موجب رشد و تعالی انسان شده و در قالب یک شبکه محکم باید تار و پود نظام را تقویت کند.

وی با بیان اینکه با وجود مراکز نیکوکاری، تداخلی در شناسایی و ارائه خدمات به محرومان به وجود نمی‌آید گفت: شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم شده است.

خیران قهرمانان کشور

صالحی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان نیز با بیان اینکه در حال حاضر رویکردهای کمیته امداد نگاه به مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی است، افزود: در این راستا سال گذشته اقدامات متعددی انجام شد که از جمله ۵۲ تفاهم نامه منعقد و ۳۵ هزار خدمت ارائه شد که همراهی سپاه در این اقدامات مؤثر بوده و مؤسسات خیریه کمک حال هستند.

وی از کمک ۵۰ میلیون تومانی انجمن کلیوی خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته با مشارکت مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی ۳۵ هزار خدمت به نیازمندان صورت گرفته است.

کد خبر 679641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.