چگونه مسائل حقوقی را بدون دانش حقوقی حل کنیم؟

موضوعات حقوقی در دو گروه آسان و پیچیده قرار می گیرند که هر کدام راه حل خاص خود را دارد.

همه ما احتمالا با چالش‌های حقوقی دست و پنجه نرم کرده‌ایم. بعضی از این اختلافات ساده و برخی بسیار پیچیده است. اما چگونه می‌توانیم مسائل حقوقی را بدون دانش حقوقی حل کنیم؟

مسائل و موضوعات حقوقی برخاسته از دل اجتماع و تشکلی از زندگی روزمره انسان است. به عبارت دیگر هیچ مسئله‌ای در حقوق وجود ندارد که در عالم واقع و در ارتباط با حداقل یک شخص واقع نشده باشد. به دلیل همین پیوندی که با زندگی روزمره دارد.

انواع مسائل حقوقی

بسیاری از موضوعات و مسائل حقوقی را می‌توان حتی بدون داشتن دانش حقوقی پیگیری و مرتفع ساخت. این گروه از موضوعات را تحت عنوان موضوعات ساده حقوقی تقسیم‌بندی می‌کنیم.

در مقابل موضوعات ساده، گروهی از موضوعات قرار دارند که جز با داشتن دانش حقوقی قابلیت حل و تحلیلی ندارند. این گروه از موضوعات که به آن‌ها موضوعات پیچیده حقوقی می‌گوییم، آن دسته‌ای را شامل می‌شود که یا از چند بخش مجزا ولی در هم تنیده تشکیل شده است، یا در رابطه با مال و ارزش مالی است که از دست رفتن آن برای ما ناگوار است، یا ممکن است موضوعات کیفری همچون مجازات‌ها یا جان آدمی را درگیر خود داشته باشد.

گروه اول موضوعاتی ساده هستند و می‌توان با مطالعه وبلاگ‌های حقوقی و قضایی معتیر به توضیح و معنی آن پی برده و اقدامات لازم در خصوص آن را کشف کرد.

چگونه مسائل حقوقی را بدون دانش حقوقی حل کنیم؟

در خصوص گروه دوم از موضوعات، یعنی گروه موضوعات پیچیده، امکان رسیدن به پاسخ تنها با مطالعه شخصی وجود ندارد.

در اینجا باید خاطر نشان ساخت که زبان و ادبیات حقوقی از زبان و ادبیات روزمره مجزا است، بسیاری از کلمات که در مکالمات روزمره ما معنای مهمی ندارند در عالم حقوق می‌تواند بار مسئولیت اعم از مادی و معنوی به همراه داشته باشد.

به همین سبب نیز در وضعیت‌هایی همچون طرح دعاوی و دفاع از آن، تنظیم لوایح و دادخواست‌ها، تنظیم قراردادها و مواردی از این قبیل ضروری است که از کمک کارشناسان و متخصصان علم حقوق در سایت های معتبر حقوقی و قضایی بهره‌مند شوید.

اما در مقابل موضوعات همچون اعتراضات و شکایات صنفی (برای مثال شکایت از نانوایی)، حقوق و مزایای کارگر و کارفرما، تسلیم اظهارنامه و دیگر موضوعات ساده، می‌توانید از مطالب موجود در سایت بنیاد وکلا کمک بگیرید.

با توجه به توضیحات داده شده دانستیم که برخی از موضوعات را می‌توان راسا حل و فصل کرد اما گروهی دیگر از موضوعات وجود دارند که نیازمند بررسی و اظهارنظر متخصصان است. به عنوان راه حلی از این گروه مسائل پیشنهاد دریافت مشاوره آنلاین از سایت بنیاد وکلا مطرح می‌گردد. در ادامه به نحوه ثبت درخواست و دریافت پاسخ پرداخته خواهد، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی رایگان در پلتفرم‌های آنلاین خدمات قضایی و حقوقی

سایت‌های زیادی در این خصوص وجود دارند اما در ادامه به بررسی یکی از این سایت‌ها به نام بنیاد وکلا میپردازیم.

نخست به سایت بنیاد وکلا در آدرس https://www.bonyadvokala.com وارد شوید و یا آن که با جستجو در گوگل به لینک مورد نظر منتقل شوید. در گام بعدی و برای استفاده از خدمات سامانه ضروری است که به حساب کاربری خود وارد شوید.

در صفحه اول سایت با بخش آخرین مشاوره‌های حقوقی مواجه می‌شوید. این بخش تالار گفتگو یا مشاوره حقوقی رایگان میان وکلا و موکلین است به این ترتیب که موکل سوال کلی و مختصر خود را مطرح می‌کند و این سوال به حالت نمایش عمومی در سایت در می‌آید.

وکلا با توجه به تخصص خود می‌توانند پاسخشان را ذیل سوال مطرح شده بنویسند. ممکن است برای یک سوال حتی بیش از ده وکیل ثبت پاسخ نمایند و همه این‌ها به صورت عمومی برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

برای ثبت پرسش حقوقی و دریافت رایگان پاسخ از سوی وکلای بنیاد وکلا با مراجعه به صفحه اصلی این سایت، در پایین صفحه گزینه بیشتر ذیل عنوان آخرین مشاوره‌های حقوقی را بفشارید.

چگونه مسائل حقوقی را بدون دانش حقوقی حل کنیم؟

سپس با باز شدن صفحه مشاوره حقوقی رایگان در کادر آبی بالای صفحه با این پیام مواجه می‌شوید: می‌توانید پرسش حقوقی خود را بصورت ناشناس مطرح کنید و از متخصصین بنیاد وکلا پاسخ بگیرید.

در اینجا گزینه سفید رنگ سوال خود را مطرح کنید را کلیک کرده و با نوشتن عنوان سوال، متن پرسش و تایید قوانین بنیاد وکلا سوال شما ثبت خواهد شد. شما در بازه ۱۲ تا ۷۲ ساعت می‌توانید انتظار پاسخ وکلا را داشته باشید.

البته بهتر است برای مشکل حقوقی خود به صورت خصوصی و تخصصی با وکیل مشاوره حقوقی تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

برای این کار چنانچه از قبل حساب کاربری در سایت بنیاد وکلا ساخته‌اید، می‌توانید از گزینه ورود استفاده کرده و با اعلام شماره تلفن همراه و کلمه عبور خود به پنل کاربری منتقل گردید. در غیر این صورت ابتدا باید نسبت به ساختن حساب کاربری اقدام نمایید.

حال که با موفقیت به سایت ورود کرده‌اید، در همان صفحه نخست از حساب کاربری با گزینه‌های مشاوره‌های آنلاین و مشاوره‌های تلفنی مواجه می‌شوید. با کلیک بر روی لینک ثبت مشاوره جدید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که به شما اجازه ثبت پرسش را میدهد، در این صفحه باید عنوانی نیز برای پرسش خود برگزینید.

در نهایت پس از تایید پذیرش مقررات سایت و با کلیک بر دکمه ثبت سوال، سوال شما ثبت خواهد گردید. وضعیت پرسش‌های خود را می‌توانید از بخش انتهایی صفحه اصلی حساب کاربری، یعنی بخش مشاوره حقوقی آنلاین پیگیری نمایید.

در دریافت مشاوره تلفنی وضعیت اندکی متفاوت است. می‌توانید با کلیک بر دکمه ثبت مشاوره جدید، به صفحه رزرو مشاوره تلفنی منتقل شوید. همانطور که مشاهده می‌شود در این صفحه انواع متنوعی از موضوعات وجود دارد که با توجه به سوال و موضوع خود می‌توانید یکی را انتخاب نمایید.

پاسخگویی در دو روش مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین سریع‌تر خواهد بود.

کد خبر 679629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.