محبوسی در آسانسور و حریق وسایل نقلیه، در صدر حوادث هفته گذشته اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حادثه محبوسی در آسانسور با آمار ۴۸ مورد از شاخص‌ترین حوادث سازمان آتش‌نشانی و ۱۷ مورد حریق وسایل نقلیه، از شاخص‌ترین حریق‌های این سازمان در هفته گذشته به‌شمار می‌رود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته گذشته ۱۴ هزار و ۷۶۲ مورد تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی برقرار شد که تیم‌های عملیاتی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی، ۳۹۰ مورد عملیات را پوشش دادند و امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۱۶۳ مورد آتش‌سوزی و ۲۲۷ مورد حادثه و خدمات ایمنی بوده که امدادرسانی انجام شده است، افزود: در این عملیات‌ها، ۱۴۸ نفر از شهروندان گرفتار در حریق، نجات یافتند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای امدادرسانی و دسترسی بهتر به شهروندان، نقاط پرتردد و استراتژیک احصا و استقرار اطفائیه در زمان‌ها و مکان‌های خاص به‌صورت مستمر و مدون انجام شده است که در هفته گذشته، ۳۱ مورد خودروهای اطفائیه در این نقاط مستقر شد.

وی ادامه داد: ۸۸ مورد گشت ایمنی برای ارزیابی ریسک مناطق حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های آتش‌نشانی انجام شده است تا مأموران آتش‌نشانی با بررسی نقاط مخاطره‌آمیز در راستای کاهش حریق و حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

مطلبی خاطرنشان کرد: حادثه محبوسی در آسانسور با آمار ۴۸ مورد در هفته گذشته از شاخص‌ترین حوادث سازمان آتش نشانی و ۱۷ مورد حریق وسایل نقلیه که از شاخص‌ترین حریق‌های این سازمان به شمار می‌رود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بیشترین محبوسی در آسانسور زمانی اتفاق می‌افتد که با قطعی برق مواجه می‌شویم، از این‌رو شهروندان باید در مکانیزم آسانسور خود از سیستم بلک اوت استفاده کنند تا هنگامی که برق قطع می‌شود، در نزدیک‌ترین طبقه، در آسانسور باز شود و افراد بتوانند از آن پیاده شوند که در این صورت موارد حبس در آسانسور به‌طور قطع کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به حریق وسایل نقلیه در فصل گرما تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم یک دستگاه خاموش‌کننده پودر گاز داخل خودروی خود داشته باشند تا هنگام حریق از آن استفاده کنند؛ برای آموزش استفاده از این دستگاه به‌طور رایگان نیز سازمان آتش‌نشانی آماده همکاری با شهروندان است.

مطلبی اضافه کرد: شهروندان باید به‌طور مرتب در بازدید از سیستم برق و سوخت‌رسانی خودروی خود دقت نظر لازم را داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 679610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.