کسب رتبه برتر ثبت نام بانوان سیستان و بلوچستانی در کارزار انتخابات مجلس

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:در بحث پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم، از نظر ثبت‌نام بانوان استان برای حضور در کارزار انتخابات رتبه برتر در کشور را داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز_ یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در جلسه با فرمانداران حوزه سیستان اظهار کرد: در زمینه تعداد ثبت‌نام کنندگان و میزان حضور جوانان، سیستان و بلوچستان در ردیف ۱۰ استان اول کشور قرار دارد.

وی افزود: حضور موفق و مقتدرانه فرمانداران استان در همایش آموزشی انتخابات در چابهار و کسب موفقیت در زمینه آموزش، میزبانی و کیفیت برگزاری دوره یکی از اتفاق‌های مناسب در چند هفته اخیر بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین قیام مردمی به خونخواهی سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) جز افتخارات تاریخی خطه سیستان است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برپایی همایش سالروز قیام مردم سیستان برای خونخواهی امام حسین (ع) اضافه کرد: میزان حضور و کیفیت برنامه نسبت به سال گذشته چشم‌ گیرتر بود، البته می‌تواند با شکوه‌تر از این هم برگزار شود.

شریفی با اشاره به سلسه مراتب موجود در بدنه حکمرانی کشور تصریح کرد: دهیاری‌ها نقطه تماس حکمرانی با بدنه اجتماعی هستند، نباید نادیده گرفته شوند.

معاون، سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رنگ و بوی مراسم نخستین قیام را نباید با مسائل سیاسی، دولتی، حزبی، جناحی و مطرح کردن مباحث دیگر تغییر داد، بلکه این مراسم باید یادآور حادثه پر افتخار نخستین قیام به خونخواهی شهدای مظلوم کربلا که توسط مردمان این خطه انجام شد، باشد.

وی ادامه داد: نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) محدود به سیستان فعلی و شیعیان منطقه نبوده است و سیستان در گذشته محدوده‌ای از خراسانات، افغانستان، پاکستان و حتی قسمتی از هندوستان بوده است.

شریفی گفت: با توجه به زیست فرهنگی و اجتماعی، و ترکیب جمعیتی آن زمان این قیام مختص شیعیان نبوده است بلکه محبان اهل بیت علیهم السلام از ادیان و مذاهب دیگر نیز در آن حضور داشته‌اند.

کد خبر 679609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.