۱۸۰ هزار بیکار در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: حدود ۱۸۰ هزار بیکار در استان وجود دارد و بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی‌ها و سامانه جستجوی شغل ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی صبح امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نشستی با حضور خبرنگاران، با بیان اینکه صدور دفاتر کاریابی خارجی و ابطال مجوز آن‌ها به مجموعه استان‌ها واگذار شده است، اظهار کرد: دو کمیته ماده ۹ برای نظارت بر روی این دفاتر تشکیل شده است تا به شکایت‌هایی که نسبت به این مؤسسات ثبت می‌شود رسیدگی شود.

وی افزود: مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با نگرش پرورش تسهیلگری در حوزه ایجاد تعاونی‌ها رویکردی را از ابتدا در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام شده استان اصفهان در بین چهار استان اولی بود که تفویض اختیار را برای بررسی طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل شرکت‌های مشمول را دریافت کرد. با استفاده مشاوران این طرح‌ها در شرکت‌های مشمول عدالت مزدی در موضوعات پیشگیری و مباحث قرار دادی انجام خواهد گرفت.

مداحی اضافه کرد: در خصوص طرح تشویقی که دولت در هفته گذشته برای سه دهک اول درآمدی در نظر گرفت، اظهار کرد: سه دهک اول درآمدی و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اگر نیمی از یارانه خودشان یعنی ۲۰۰ هزار تومان آن را کالابرگ استفاده کنند، ۱۲۰ هزار تومان به این افراد اضافه می‌شود که این تا زمان واریز یارانه بعدی اعتبار دارد.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار تعاونی در استان اصفهان ثبت شده است. ۶۸ میلیون دلار میزان صادرات مجموعه تعاونی وجود داشت که نشان از ارزش افزوده قابل توجه تعاونی‌ها بوده است. تعاونی‌ها تأمین کننده نیاز تولیدکننده و مصرف کننده بوده و با سیاست گذاری درستی که در وزارت خانه اتفاق می‌افتد می‌توان انقلابی در حوزه تعاونی‌ها ایجاد کرد. در حوزه تعاون بالغ بر هفت هزار تعاونی در استان اصفهان ثبت شده است که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: افتتاح ساختمان اداره کل خمینی شهر، دهاقان و چادگان از جمله اقداماتی بود که برای سهولت خدمات برای مردم استان اصفهان انجام شد. یکی از موارد اساسی که باعث طرح دادخواست می‌شود، حجم بالای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان و همچنین عدم اطلاع از قوانین است. آموزش‌های حوزه قوانین کار می‌تواند میزان شکایت‌ها را کاهش دهد.

۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند

مداحی با بیان اینکه مشکل فرهنگ کار و عدم‌مهارت بسیار جدی است و به صورت ریشه‌ای باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: حدود ۱۸۰ هزار بیکار در استان وجود دارد و بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی‌ها و سامانه جستجوی شغل ایجاد شده‌است، بر اساس آمارهای سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۹۰۰ نفر کارگر، تعهد اشتغال را در استان بررسی می‌کنند و در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌کنند که ۸۰ هزار نفر اشتغال در این سامانه ثبت شده است. بالغ بر ۴۷ هزار نفر به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان اصفهان اضافه شده است و ۴۷ هزار نفر بیمه شده ۴۴ ساعت در هفته کار کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار یارانه بگیر در استان اصفهان در ۹ دهک درآمدی که در طبقه بندی خانوار است، وجود دارد که از این تعداد ۳۷۰ هزار خانواده در سه دهک ابتدایی هستند.

کاهش نرخ بیکاری به ۹.۲ درصد

مداحی با بیان اینکه نرخ بیکاری در بهار سال گذشته در حدود ۱۲.۶ درصد بود، گفت: با تلاش‌های بسیاری که در اداره کار و رفاه اجتماعی استان، انجام شده است نرخ بیکاری به ۹.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اداره کل در مجموعه معاونت اجتماعی این سازمان است که در سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان کارفرمایان برای بهداشت مجموعه کار و تولید هزینه کردند. از همین رو در سال گذشته رتبه اول کشور در حوزه مدیریت برتر اجتماعی به استان اصفهان اختصاص پیدا کرد؛ کسب این رتبه برای استان اصفهان تا کنون بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در سال گذشته، ۶۵ خانه بهداشت کارگری و ۲۲۷ دوره آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

مداحی با بیان اینکه اداره کار، تنظیم کننده روابط میان کارگر و کارفرما است، تصریح کرد: این در حالی است که جوامع کارفرمایی اداره کار را به حمایت بیشتر از کارگران در دعاوی حقوقی متهم می‌کنند.

کد خبر 679525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.