هشدار نارنجی هواشناسی در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: در پی احتمال وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر، هواشناسی استان خوزستان هشدار نارنجی صادر کرده است.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و افزایش رطوبت، شرجی و احتمال وقوع پدیده مه رقیق طی روزهای دوشنبه و سه شنبه وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی را نشان می‌دهد بر همین اساس اداره کل هواشناسی خوزستان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هشدار نارنجی صادر کرده است.

وی افزود: از دوشنبه تا پایان هفته، افزایش رطوبت و شرجی در مناطق ساحلی، جنوبی، مرکزی و غربی (از روز چهارشنبه تشدید شرایط شرجی) پیش بینی می‌شود که ممکن است سبب گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش شود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب به منظور جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب از نکاتی است که شهروندان باید رعایت کنند.

سبزه‌زاری تصریح کرد: شهروندان در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب یا در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی همچون عینک آفتابی، کلاه استفاده کنند.

کد خبر 679517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.