تسهیل تردد زائران اربعین با توافق کشور عراق انجام شده است

فرمانده انتظامی کل کشور در بازدید از مرز شلمچه گفت: طی توافقاتی که با کشور عراق انجام شده، تردد زائران برای پیاده‌روی اربعین تسهیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار احمدرضا رادان امروز _ یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه _ در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: با توجه به افزایش گیت‌های ورود و خروج زائران از طرف ایران و عراق، تردد زائران آسان‌تر خواهد بود، علاوه بر آن تمام موارد در قالب توافق‌ها برای تسهیل تردد زائران اربعین از جمله امنیت، پذیرایی و خدمات رفاهی فراهم شده است و تا به امروز همه دستگاه‌های اجرایی متعهدانه پای کار بوده‌اند تا سفر امسال نسبت به سفر سال‌های گذشته بهتر باشد.

وی با اشاره به اینکه توافقات باید آسان و ارزان باشد، افزود: با کشور عراق به توافق رسیده‌ایم که گذرنامه‌های دو سال گذشته با راهکاری که در نظر گرفته شده است معتبر باشد و اعتبار گذرنامه‌های تاریخ گذشته تمدید شود.

فرمانده انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: در صورت نیاز کلانتری‌های شهرهای بزرگ نسبت به صدور گذرنامه اقدام می‌کنند، با این حال از مردم تقاضا می‌شود برای تهیه گذرنامه و گذر زیارتی سریعاً اقدام کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

رادان تصریح کرد: مرزبانان، نیروی انتظامی و وزارت کشور تمام اقدامات در راستای تسهیل در تردد زائران را انجام داده‌اند و اعتبار گذرنامه‌هایی که از سال ۱۴۰۰ تمام شده است با هماهنگی کشور عراق شش ماه مهلت خواهد داشت و دیگر نیازی به تمدید گذرنامه نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم باید گرمای هوا را مدنظر داشته باشند، گفت: نیروهای مستقر در مرزها طی سال‌های گذشته زیر چادر به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کردند و آسایش کمتری داشتند که با اقدامات جهادی تقریباً امسال برای آن‌ها سقفی پیش‌بینی شده است تا استراحت بهتری داشته باشد و همکاران ما نیز در مرزبانی از مزایای استقرار در مرز بهره‌مند هستند.

کد خبر 679510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.