رفع شکاف دیجیتال در نیویورک با توسعه پهنای باند رایگان

مدیران نیویورک در ایالات متحده آمریکا از طرح پهنای باند رایگان خبر داده و مدعی شده‌اند که به‌زودی شکاف دیجیتالی در نیویورک را به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک پس از اجرای دو مرحله اول طرح رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت تصمیم گرفته‌اند توسعه‌های مسکن جدید شهر را نیز از مزایای آن بهره‌مند کنند و از این طریق، شکاف دیجیتالی میان مردم را به حداقل برسانند. این طرح ابتدا در خانه‌های مسکونی با کمترین بهره‌گیری از اینترنت یا دست‌کم، برخورداری از اینترنت با سرعت پایین اجرا می‌شود و سپس در سایر سازه‌های نیویورک اعمال خواهد شد. مدیران شهر ادعا کرده‌اند که اجرای طرح جدید و توسعه اینترنت رایگان در ۱۷ خانه مسکونی جدید، تعداد سازه‌های شهر را که از خدمات پهنای باند پرسرعت و رایگان بهره‌مند خواهند شد، به ۲۲۰ مورد خواهد رساند.

توسعه طرح پهنای باند رایگان در نیویورک

حذف شکاف دیجیتالی در نیویورک

اریک آدامز، شهردار نیویورک برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۲ طرح توسعه پهنای باند رایگان را در شهر آغاز کرد که در همین مرحله، بیش از ۹۰ هزار خانواده در ۱۳۵ توسعه مسکونی شهر از خدمات آن بهره‌مند شدند. آدامز در همان زمان ادعا کرد که تعداد مناطق مسکونی برخوردار از این طرح تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۰۰ مورد خواهد رسید که در مارس امسال، ۴۰ هزار خانواده در ۶۷ نقطه از شهر از پهنای باند رایگان بهره‌مند شدند که به دنبال آن، تعهد شهردار ۹ ماه زودتر از زمان وعده داده شده، محقق شد.

در ماه ژوئن، تعداد خانواده‌های مجهز به اینترنت پرسرعت رایگان از ۱۰۰ هزار مورد تجاوز کرد که به دنبال آن، نرخ خانه‌های مسکونی مجهز به این طرح به ۷۵ درصد رسید.

طرح رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت نیویورک بزرگ‌ترین پروژه مربوطه در سراسر ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید که قرار است از طریق بهره‌مندسازی تمام شهروندان از خدمات پهنای باند رایگان، شکاف دیجیتالی میان آن‌ها را به صفر برساند.

کد خبر 679500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.