بسیاری از درخواست‌های سمن‌ها طی دو سال اخیر عملیاتی شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به همراهی اعضای شورای ششم در تصمیم‌سازی‌ها، تشکل‌ها در دوران طلایی خود قرار دارند و حمایت‌های خوبی از سمن‌ها شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نطق پیش از دستور خود که به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی قرائت شد با بیان اینکه امسال روز ملی تشکل‌ها در تقویم ملی ما قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای «مشارکت اجتماعی، سرمایه ملی» برای هفته تشکل‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و مدیریت شهری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی در برنامه‌های خود مشارکت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: ستاد سمن‌ها یک نهاد ۱۵ ساله است که با تلاش مهدی چمران شکل گرفت و این نوآوری در مدیریت شهری برای حفظ ارتباط این مدیریت با سرمایه‌های شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: استفاده از توان شورایاری‌ها و سرای محلات در راستای تقویت مشارکت‌های اجتماعی است که در جلسات با سمن‌ها، موضوعاتی از جمله تقویت تشکل‌های مردمی، در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های شهرداری برای تشکل‌ها، تعیین کرسی‌هایی برای تشکل به منظور نظردهی در مورد طرح‌ها و لوایح و فراهم شدن امکان دیده‌بانی برای تشکل‌ها از جمله درخواست‌های سمن‌ها بود که طی دو سال اخیر عملیاتی شده است.

علوی با تاکید بر اینکه در جلسات بودجه‌هایی نیز برای سمن‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تشکیل پارلمان‌های فعال، همکاری و اهتمام شهرداری تهران در هوشمندسازی، شبکه‌سازی و توانمندسازی سمن‌ها و تقویت مالی آن‌ها از طریق تدوین نظام‌نامه تشکل‌ها، از جمله اقداماتی است که انجام آن اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: زمانی که وارد اجرایی می‌شویم شاهد هستیم که قانون شهرداری متعلق به ۱۰۰ سال پیش است و قانون مالی شهرداری اجازه مشارکت شهرداری‌ها را نمی‌دهد، اما امروزه همراهی اعضای شورای ششم در تصمیم‌سازی، تشکل‌ها در دوران طلایی خود قرار دارند و کمک‌ها و حمایت‌های خوبی از سمن‌ها شکل گرفته است.

کد خبر 679499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.