ثبت ۹۲۰ عملیات و خدمات امداد و نجات توسط هلال‌احمر در هفته گذشته

طی روزهای چهاردهم تا بیستم مردادماه در سطح کشور ۹۲۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده که نسبت به هفته قبل کاهش ۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی روزهای چهاردهم تا بیستم مردادماه در سطح کشور ۹۲۰ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده که نسبت به هفته قبل کاهش ۲ درصدی داشته است.

بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۲۳۵۳ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۴۲۲ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال، ۸۴۲ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی را دریافت کردند. طی این مدت ۲۲۴ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران با ۱۵۴ عملیات، اصفهان با ۷۲ عملیات و گیلان با ۶۹ عملیات بوده و ۳۴ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در این سه استان کشور با انجام ۲۶۰ عملیات صورت گرفته است.

با شروع طرح تابستانی از روز نخست تیرماه، عملیات دریایی، در فهرست ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت، طی هفته گذشته در محیط‌های آبی ۶ استان کشور، ۱۳۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت زمان، ۷۶ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۶ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۵۳۹ نفر در محل حادثه درمان شدند که افزایش آمار ۶ درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد.

بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۹۳ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۳۲ عملیات بوده است.

طی هفته گذشته به دلیل وقوع رگبار شدید باران و وزش شدید باد در ۶ استان کشور با حضور ۴۱ تیم عملیاتی در ۲۴ منطقه عملیاتی به ۸۰۴ نفر آسیب‌دیده خدمات امداد و نجات ارائه شد، طی این عملیات ۱۳۸ نفر اسکان اضطراری و ۴۹ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. بیشترین امدادرسانی در استان‌های کرمان با ۶۷۸ نفر، خراسان شمالی با ۵۰ نفر و استان فارس با امدادرسانی به ۴۰ نفر بوده است.

طی هفته گذشته در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۵ استان کشور، ۷۲ مورد عملیات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که طی این مدت ۹۳ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۴۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال و هشت نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی نسبت به هفته گذشته ۶ درصد کاهش داشته است. بیشترین عملیات انجام گرفته در استان‌های مازندران، گیلان، فارس و تهران با انجام به ترتیب ۹، هشت، هفت و هفت عملیات بوده است.

شهروندان توجه داشته باشند که در ایام تابستان از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و تک‌نفره پرهیز کنند. هم‌وطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستان و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس گیرند. امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند، همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، با مراجعه به سایت آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

کد خبر 679495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.