اقدامات دستگاه‌های مختلف برای جمع‌آوری معتادان متجاهر هماهنگ باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری و قوه قضائیه برای رفع مشکل معتادان متجاهر باید در کنار یکدیگر باشند. بسیاری از معتادان از شهرستان‌های دیگر به تهران مهاجرت می‌کنند؛ بنابراین باید حرکت هماهنگی در کشور وجود داشته باشد تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در صدوشصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعاتی که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در جلسه امروز سیداحمد علوی، نطق پیش از دستوری درباره تشکل‌های مردمی خواهد داشت و پس از آن محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی شهرداری تهران گزارشی درباره اقدامات شهرداری برای ماه محرم و عزاداری‌های ویژه این ماه در سطح شهر تهران ارائه خواهد کرد.

وی افزود: یکی از اعضای بدوی هیئت نظام وظیفه به دلایلی استعفا داده که انتخاب فرد جایگزین در دستور جلسه امروز قرار گرفته است، همچنین موضوع نام‌گذاری‌ها و باغات نیز در دستور کار امروز شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران به‌رغم جمع‌آوری و تلاش قرارگاه آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: سال‌ها است که این افراد را در سطح شهر مشاهده می‌کنیم و با تمام تلاش‌هایی که می‌شود و تلاش برای جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر باز هم این افراد در شهر حضور دارند.

چمران اضافه کرد: نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری و قوه قضائیه برای رفع این مشکل باید در کنار یکدیگر باشند. شهرداری ظرفیت پنج هزار نفری را برای حل این مسئله به کار گرفت، اما این افراد باز هم در شهر حضور دارند؛ بنابراین باید به ریشه اصلی این موضوع پرداخته شود.

وی ادامه داد: بسیاری از معتادان از شهرستان‌های دیگر به تهران مهاجرت می‌کنند؛ بنابراین باید حرکت هماهنگی در کشور رخ دهد تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد. این افراد شش ماه نگهداری می‌شوند و ترک می‌کنند، اما زمانی مجدد وارد اجتماع می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شغلی برای این افراد وجود ندارد؛ بنابراین بازهم به اعتیاد بازمی‌گردند، مهارت‌ها آموزش داده می‌شود، اما شغلی پیدا نمی‌کنند. زنجیره‌ای که در این حوزه وجود دارد، تجربه شده است و باید از این تجربه استفاده کرد و از پایه و اصول به این موضوع پرداخت.

چمران گفت: حضور موتورسواران در پیاده‌روها، مسافرگیری آن‌ها و تخلفاتی که انجام می‌دهند، موجب نارضایتی شهروندان شده است و باید در این زمینه ساماندهی انجام شود. پلیس باید برنامه‌ ریزی داشته باشد و شورا و شهرداری نیز در این عرصه در کنار پلیس خواهند بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون اظهار نظر استاندار تهران مبنی بر چشم‌پوشی از قانون به علت بروز ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌ویژه در منطقه ۱۹ تصریح کرد: به‌طور حتم استاندار تهران باید این مطلب را اثبات و دلایل فنی و کارشناسی خود را ارسال کند تا موضوع ثابت شود. منتظر هستیم که نتیجه اقدامات فنی معلوم شود.

کد خبر 679486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.