تایلند، میزبان بزرگ‌ترین بام خورشیدی جهان

بام یکی از کارخانه‌های تایلند در منطقه صنعتی Amata City Rayong که مساحت آن از ۱۸ زمین فوتبال بیشتر است، به‌زودی با پنل‌های خورشیدی پوشیده خواهد شد و عنوان بزرگ‌ترین پروژه بام خورشیدی جهان را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کانسای الکتریک که دومین تولیدکننده بزرگ برق ژاپن محسوب می‌شود از توسعه بزرگ‌ترین بام خورشیدی جهان در یکی از کارخانه‌های منطقه صنعتی Amata City Rayong در جنوب غربی بانکوک و در کریدور اقتصادی شرق خبر داده و مدعی شده است مساحت این بام بیشتر از ۱۸ زمین فوتبال خواهد بود. شرکتی که قرار است بام خورشیدی در آن احداث شود، در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی پایتخت تایلند قرار دارد و تایرهای فالکون را تولید و در سراسر بازارهای اروپا توزیع می‌کند.

تایلند، سردمدار انرژی پاک در آسیا

تایلند در تلاش است به سردمدار انرژی پاک در آسیای جنوب شرقی تبدیل شود که توسعه بزرگ‌ترین بام خورشیدی جهان نقش مهمی در تحقق این هدف ایفا خواهد کرد. این پروژه که قرار است ۴۰ هزار پنل خورشیدی را در بامی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع در بر گیرد، از ظرفیت تولید ۲۲ مگاوات انرژی برخوردار خواهد بود که این امر به سهم خود می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ کاهش انتشار گاز دی‌اکسیدکربن را به میزان ۳۸ هزار تن به دنبال داشته باشد.

تایلند، میزبان بزرگ‌ترین بام خورشیدی در جهان

انرژی تجدیدپذیر تولید شده از پنل‌های خورشیدی تمام نیازهای نیروی کمپانی میزبان خود را تأمین خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار کربن ناشی از انرژی شهری ایفا کند.

البته تمام اقدامات تایلند برای تبدیل شدن به کشور پیشروی انرژی تجدیدپذیر در جنوب شرقی آسیا تنها به توسعه بزرگ‌ترین بام خورشیدی جهان محدود نمی‌شود، بلکه رویکردهای دیگری نیز نظیر اقتصاد سبز زیست‌-چرخشی در کشور در حال اجرا است که در تحقق اهداف پایدار کشور بسیار موفق واقع شده است. علاوه بر این، دولت همواره در تلاش است رویکردهایی نیز برای تشویق سرمایه‌گذاران به مشارکت در پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با تولید انرژی پاک ارائه دهد، ضمن این‌که تخصیص بودجه‌های مختلف برای اجرای چنین پروژه‌هایی در رأس اهداف مدیران شهری قرار گرفته است.

تایلند، میزبان بزرگ‌ترین بام خورشیدی در جهان

کد خبر 679469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.