پیش‌ثبت‌نام ۴۶۹ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: ۴۶۹ نفر در استان کردستان به‌منظور نمایندگی مجلس، پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۱۷۸ نفر، قروه و دهگلان ۹۲ نفر، مریوان و سروآباد ۷۶ نفر، سقز و بانه ۵۳ نفر و حوزه انتخابیه بیجار ۷۰ نفر موفق به پیش‌ثبت‌نام شده‌اند.

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از روز آغاز پیش‌ثبت‌نام (شانزدهم مردادماه) تا پایان روز شنبه (بیست‌ویکم مردادماه) ۴۶۹ نفر در استان کردستان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: این ۴۶۹ نفر در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۱۷۸ نفر، در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۹۲ نفر، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد ۷۶ نفر، در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۵۳ نفر و در حوزه انتخابیه بیجار ۷۰ نفر موفق به پیش‌ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اشاره به وضعیت تحصیلی این داوطلبان، خاطرنشان کرد: تاکنون در مقطع دکتری ۶۰ نفر، کارشناسی ارشد ۳۴۱ نفر، کارشناسی ۵۵ نفر، حوزوی هفت نفر و کاردانی شش نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند؛ در مجموع ۷۳ درصد از داوطلبان ثبت‌نامی دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۳ درصد دارای مدرک دکتری هستند.

رمضانی ادامه داد: ۴۲۹ نفر از داوطلبان استان کردستان را مردان و ۴۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که نسبت آنها ۹۱ درصد به ۹ درصد است.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۸ روز یکشنبه، بیست‌ودوم مردادماه، آخرین مهلت پیش‌ثبت‌نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و این زمان تمدید نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با تاکید بر اینکه تنها افرادی که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده باشند، می‌توانند در ثبت‌نام نهایی شرکت کنند، گفت: پس از اتمام مهلت پیش‌ثبت‌نام، مدارک داوطلبان بررسی و به نهادهای مربوطه ارسال می‌شود و در نهایت نتیجه آن به شماره تلفن داوطلب پیامک خواهد شد.

کد خبر 679441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.