شفافیت، بهترین مسیر افزایش کارایی و جلوگیری از تخلفات است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شفافیت بهترین مسیر برای افزایش کارایی و جلوگیری از تخلفات است، گفت: در بحث انتشار سوابق تخلفاتی نیز به دنبال مباحثی همچون بازدارندگی و کاهش تخلفات هستیم زیرا بازار سرمایه همواره به عنوان یک بازار شفاف مطرح بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، مجید عشقی در نشست فصلی کانون کارگزاران که در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره جدید کانون انتظار داریم که اعضای هیئت مدیره کانون به ویژه دبیرکل این کانون، کمک کنند تا بتوانیم کانون کارگزاران را به ماهیت اصلی خود برسانیم و ما نیز به عنوان سازمان بورس از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در خصوص بند چ ماده ۳۶ احکام دائمی بحث‌های جدی انجام دادیم و به دنبال این نیستیم که مدیران بازار سرمایه که زحمات بسیاری می‌کشند را به دلایلی که گاهی ممکن است تخلفی صورت بگیرد، به صورت کامل از چرخه خدمت کنار بگذاریم، اما باتوجه به اینکه قانون مذکور باید اجرا می‌شد، با بررسی‌هایی که در شورای عالی بورس اتخاذ شد، توانستیم به جمع‌بندی‌های مناسبی در این خصوص دست یابیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه هدف از قانون بند چ ماده ۳۶ احکام دائمی افزایش بازدارندگی آرای صادره به منظور کاهش تخلفات است، ادامه داد: همزمان با اجرای قانون مذکور، لازم است چند قدم دیگر برداریم؛ نخست در کمیته تخلفات قرار شد یکی از اعضای کانون به منظور شفافیت در بحث بررسی پرونده‌ها حضور یابد.

وی گفت: یک لایحه نظارتی جدید هم در کانون کارگزاران تصویب شود تا خیلی از مواردی که در ادامه مسیر ممکن است در کمیته تخلفات مطرح شود در همان کانون برطرف شود و در این راستا هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

عشقی اضافه کرد: در کنار اجرای قانون بند چ ماده ۳۶ احکام دائمی به دنبال این هستیم تا ورودی پرونده‌های تخلفات کاهش یابد و به تبع آن نیز بحث انتشار اسناد به قدری کاهش یابد تا بتواند به بازدارندگی لازم دست یابد.

وی تصریح کرد: کانون کارگزاران باید به نحوی نظارت بر فعالیت اعضا را در دستور کار قرار دهد تا شاهد کاهش تخلفات باشیم، البته در برخی موارد نیز شاید لازم باشد سازمان بورس بحث تخلف‌زدایی را در دستور کار قرار دهد و آن‌ها را به خود کانون بسپاریم تا در لایحه اول جلوی این موارد را بگیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: در بحث انتشار سوابق تخلفاتی نیز به دنبال مباحثی همچون بازدارندگی و کاهش تخلفات هستیم، زیرا بازار سرمایه همواره به عنوان یک بازار شفاف مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه شفافیت بهترین مسیر برای افزایش کارایی و جلوگیری از تخلفات است، گفت: نمی‌خواهیم به نوعی عمل کنیم که بیشتر بازار متخلف جلوه داده شود، از این رو در بحث جلوگیری از تخلفات، بازدارندگی و اجرای قانون نیازمند یاری تمام فعالان و به ویژه کانون هستیم.

کد خبر 679422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.