مانورهای منطقه‌ای مدیریت بحران در استان‌های مختلف برگزار می‌شود

وزیر کشور از برگزاری مانور منطقه‌ای مدیریت بحران در نقاط مختلف کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _بیست و یکم مردادماه_ در حاشیه مانور منطقه‌ای زلزله در شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مانور منطقه‌ای با حضور ۳۵ دستگاه سه شهرستان استان مرکزی در محوطه ۸۵۰ هکتاری سد الغدیر ساوه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مانور ابتکار استان مرکزی در مدیریت هر چه بهتر بحران در شرایط اضطراری است که با سناریوی مناسبی طراحی شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت یکپارچه بحران با شرح وظایفی که برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شده از مهمترین اهدافی است که در این مانور محقق شد تا دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن اشکالات و نقاط ضعف همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران داشته باشند.

وزیر کشور تاکید کرد: احتمال وقوع بسیاری از بحران‌ها و انواع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد بنابراین لازم است چنین مانورهایی در استان‌های مختلف کشور با گستردگی تمام دستگاه‌ها و سناریوهای کامل و نزدیک به واقعیت انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین حسینی گفت: توافقات لازم با دولت عراق در راستای کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زائران حسینی در مرزهای ۲ کشور انجام شده است.

وحیدی بیان کرد: پیش‌بینی موکب‌های حسینی در مرزها و مسیر پیاده روی، استقرار نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، تعبیه واحدهای درمانی و بهداشتی دو طرف مرز، راه اندازی سایه بان‌ها و مه پاش‌ها و یا هر امکان دیگری با توجه به گرمای هوا از دیگر مواردی است که بین دو دولت در مورد آنها توافقاتی انجام شده است.

وی گفت: همچنین مشارکت مردمی یکی از ارکان اصلی برگزاری پیاده روی اربعین حسینی است که در ساماندهی مواکب پیاده روی اربعین نقش آفرینی می‌کنند که زمینه این مهم هم تدارک دیده شده است.

کد خبر 679405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.