تور ویژه زندان‌گردی قوه قضائیه برای اهالی رسانه

تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف زندان تعطیل شده رجایی‌شهر بازدید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز شنبه بیست‌ویکم مردادماه تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف زندان تعطیل شده رجایی‌شهر بازدید کردند. در این بازدید ۶۰ خبرنگار رسانه‌های مکتوب و تصویری داخلی و خارجی و همچنین ۲۰ عکاس از رسانه‌های مختلف حضور داشتند.

سیزدهم مردادماه بود که پس از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر انتقال زندان رجایی‌شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تمام زندانیان ندامتگاه رجایی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

هفدهم فروردین‌ماه سال جاری در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز موضوع ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز یکی از مصوبات این سفر بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان البرز با بیان اینکه زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هرچه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن، از وضعیت زندان بودن خارج شود و اقدامات متعاقب بعدی در راستای آن صورت گیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع امکان انتقال و تغییر وضعیت زندان قزلحصار نیز که آن هم در داخل محدوده شهری کرج است، از مسئولان ذی‌ربط در داخل استان البرز خواست تا در این خصوص، طرح‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

در همین راستا مصوبه سفر استانی رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعطیلی «زندان رجایی‌شهر» که همواره یکی از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان استان از دستگاه قضائی در سال‌های اخیر بود پس از تلاش و پیگیری‌های کارکنان سازمان زندان‌ها به تدریج و در بازه زمانی کمتر از چهار ماه عملیاتی شد.

به همین منظور، پس از دستور رئیس قوه قضائیه، روند انتقال زندانیان آغاز و مددجویان رجایی‌شهر در سایر مراکز اصلاحی و تربیتی منتقل و اسکان یافته‌اند که و در نهایت سیزدهم مردادماه به‌صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.

زندان رجایی‌شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن در شهر، همواره یکی از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان استان از دستگاه قضائی در سال‌های اخیر بود. گره‌های ترافیکی، نقل و انتقال زندانیان و رفت و آمد خانواده‌های آنها، حاشیه‌نشینی و سکونت خانواده‌های غیر بومی زندانیان در حاشیه شهرهای استان، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، از جمله مشکلاتی بود ایجاد شده به واسطه وجود این ندامتگاه ایجاد شده بود.

کد خبر 679379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.