۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
بورس در تونل وحشت

امروز بورس پس از کاهش هزار تومانی قیمت دلار ریزش سنگینی را تجربه کرد؛ این روزها حتی اخبار بی‌اهمیت برای بورس بزرگنمایی شده و تاثیر قابل توجهی بر آن می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز کم‌رمق، بی‌پول و وحشت‌زده بود، در پی توافق انجام شده بین ایران آمریکا و آزادسازی پول‌های ایران، نرخ دلار کاهش هزار تومانی را تجربه کرد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد که گروه‌های وابسته به نرخ دلار کاهش قیمت را کمی تجربه کنند، سهام‌های ریالی دست پیش را گرفته و در همان دقایق ابتدایی روز جاری خودرو به صف فروش نشست و سایر نمادهای بازار نیز با فشار فروش سنگینی روبه‌رو شدند.

افزایش اندک نرخ بهره بین بانکی در روز جاری نیز بر روند منفی بازار افزود و در مجموع وحشت بازار را فراگرفت، شاخص کل مجدد به زیر دو میلیون واحد کاهش پیدا کرد، با اینکه چندین بار صف فروش خودرو جمع شد، اما مجدد با فشار فروش روبه‌رو شد و در انتهای کار نیز کار خود را با صف فروش به پایان رساند. نماد خساپا نیز در روز جاری به علت افشای اطلاعات الف بسته بود و احتمالاً فردا بازگشایی می‌شود که ممکن است تأثیر منفی بر بازار بگذارد.

بازار بورس امروز با افت ۴۷ هزار واحدی به یک میلیون ۹۸۹ هزار واحد رسید و افت ۲.۳ درصدی را تجربه کرد، شاخص هم وزن نیز با افت ۱۹ هزار واحدی به ۶۹۳ هزار واحد رسید، ارزش معاملات در سطح چهار هزار ۸۰۰ میلیارد و حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد ۹۴۶ میلیون برگه سهم بود. نمادهای فملی، فولاد، فارس، شستا، تاپیکو، شبندر و شپنا بیشترین تأثیر منفی را به خود اختصاص دادند، در بازار فرابورس نیز با افت ۶۵۷ واحدی به سطح ۲۵ هزار ۷۷۲ واحد رسید، ارزش معاملات در این بازار برابر با ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد تومان بود، نمادهای وسپهر، آریا، خاور، شگویا، فجهان و انتخاب بیشترین تأثیر منفی را از خود به جای گذاشتند.

عرضه صکوک اجاره ۴۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه اصفهان

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ به مدت پنج روز کاری در نمادهای صفولا ۶۵، صفولا ۰۶۵، صفولا ۶۰۵، صفولا ۶، صفولا ۰۶ و صفولا ۰۰۶ عرضه عمومی خواهد شد.

خداحافظی معاون نظارت بازار فرابورس ایران

معاون نظارت بازار فرابورس ایران پس از نزدیک به یک دهه فعالیت در فرابورس، چهارشنبه هفته گذشته از این مجموعه خداحافظی کرد. به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، سروش خواجه حق‌وردی که از سال ۹۴ فعالیت خود در فرابورس را آغاز کرده بود پیش از این به عنوان کارشناس و مدیر نظارت به ایفای نقش پرداخته بود. وی هجدهم مردادماه از سمت خود استعفا کرد.

معاون سابق نظارت و عملیات بازار فرابورس دکتری مدیریت مالی از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران داشته و متولد قزوین است. حق‌وردی از این پس به عنوان مشاور فرابورس منصوب شده است.

نمای بازار

شاخص کل (۲.۳- درصد)

شاخص هم وزن: (۲.۷- درصد)

۷۳ نماد مثبت در مقابل ۵۹۳ نماد منفی

۳۱ نماد صف خرید به ارزش ۰.۲۶ همت

۱۳۷ نماد صف فروش به ارزش ۰.۷۵ همت

حجم‌ها

ارزش معاملات :.۴.۷ همت

قدرت خرید: ۰.۷۴

انتقال از حقیقی به حقوقی: ۱.۱ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۷ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۴

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۸,۶۰۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۶.۷ دلار

مس: ۸۲۹۴ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۰۰ دلار

انس طلا: ۱۹۱۳ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۲۹ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۷.۶ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۹۳۰۰ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵ درصد

نقشه بازار

بورس در تونل وحشت

کد خبر 679353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.